Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam.Zbliża się kres moich dunlop'ek w 30 i chciałbym zakupić nowe.Upatrzyłem sobie continental i taurus. Ma ktoś takie oponki u siebie?Ogólnie to ciapek służy mi do orania i koszenia trawy po dość dużych zboczach gór,ogólnie gdzieś ok.5ha. Zastanawiam się nad  11.2 lub 12.4.Chciałbym się zmieścić z oponami gdzieś ok 2500zł.

Posted

Widzę że w jakimś sklepie taurusy 1100 zl a continental kosztują 1200.Jeśli ma ktoś takie opony to proszę o opinię.Ale chyba zdecyduję się na taurusy.

Posted

A ja bym wybrał oponę którą potrzebuję. Jeżeli jeżdżę głównie w polu  wybrałbym radialne, jeżeli w transporcie lub jako traktor pomocniczy diagonalne bo zdecydowanie tańsze. Należy tu pamiętać że opony diagonalne są mało tolerancyjne na ciśnienie i przed wyjazdem w pole lub na twardą drogę należy bezwzględnie odpowiednio ustalić ciśnienie aby opon nie zniszczyć. Z indeksem nośności bym nie przesadzał gdyż im wyższy tym opona bardziej wrażliwa na niedostateczne ciśnienie i uszkodzenia. Moim zdaniem do C-330 naprawdę górna granica to 124, a dolna 116 w zależności jak ciężkie maszyny doczepiasz. Co do wyboru między "A8" a "B" to "B" wybrałbym typowo do transportu a w pozostałych przypadkach zdecydowanie "A8". Jeżeli już "B" to do kalkulacji nośności dodaj do indeksu ok. 3. Np. ta sama opona jako "B" ma indeks nośności 121, a jako "A8" 124. Są też opony dwuindeksowe oznaczone np. "124A8 121B" wtedy patrz na indeks przy "A8". Wyższe parametry opony wcale nie oznaczają lepsze w przypadku ciągników. Co do rozmiaru opon radialnych wziąłbym te które oprócz rozmiaru "12.4 R28" mają wpisany "320/85 R28" lub tylko sam ten drugi rozmiar. Nie kupuj opon "TT" bo zapłacisz za "TT" nie mając felg do "TT". Wybierz "TL".

Wiem, że mój sposób doboru różni się od przedstawionego przez pozostałych Kolegów, ale u mnie się od ponad 30 lat sprawdza. Jeżeli widzicie jakieś wady mojego sposobu to tu napiszcie podobnie jeżeli widzicie przewagę swojego sposobu nad moim to też napiszcie.

Pozdrawiam Koleżanki i Kolegów z Forum!

Posted

Też uważam że najlepsze są radialne bo z tym ciśnieniem w diagonalnych to spory problem. Na początku się dba, a później jakoś mniej. Bezdętkowe czyli "TT" chyba będą pasowały, ale upierał się nie będę gdyż felgi do "TT" mają dodatkowy stopień ułatwiający zakładanie. Po założeniu na zwykłą felgę mogą utracić właściwość "TT". Po kilku latach jak chwyci korozję zdjąć taką oponę to prawdziwe wyzwanie. Trudniej chyba tylko schodzi z felgi z pierścieniem. Felgi od C-330 i tak wymagają dętek a opony "TT" są droższe więc z oponą kupisz "TT" czyli coś co nie jest Ci potrzebne. Dobrze dobierz nośność gdyż z jej wzrostem spada elastyczność a wzrasta podatność na pękanie, a także nie warto kupować tej dodatkowej nośności jeżeli nie jest potrzebna. Równocześnie elastyczność to bardzo pożądana cecha opony rolniczej. Pozdrawiam Koleżanki i Kolegów z Forum!

Posted

Opony to tylko radialne kartoflaki to średnie gumy są , ważna jest mieszanka gumy jak trafisz na dobre gumy posłużą lata, jeśli miękkie to pojadą :-( , o asfalt mi chodzi, albo popękają na bokach, ja wybrał bym lepszej firmy bardziej znanej, a jakie się trafią to loteria.

jeśli o rozmiar chodzi, czyli szerokość?to szersze lepsze.

Posted

Popatrz na ten link - http://olx.pl/oferta/opona-12-4-r-28-320-85-28-radialna-taurus-michelin-CID757-ID7dkSh.html#fefb575ea5

Indeks nośności 128 trochę duży ale akceptowalny.

http://olx.pl/oferta/nowe-opony-opona-12-4r28-320-85r28-tl-continental-ac85-12-4-28-CID757-IDe2C3P.html#fefb575ea5

Tu już chyba za duży indeks, ale podoba mi się bieżnik bardziej niż w pierwszej.

http://olx.pl/oferta/nowe-opony-opona-12-4r28-320-85r28-tl-dneproshina-dt-149-12-4-28-CID757-IDe0p9B.html#fefb575ea5

Parametry dobre, ale trochę droga jak na tę markę.

Generalnie nie jest łatwo kupić dobrą oponę do C-330.

Można powiedzieć tak co do marek. Im lepsza marka tym opony bardziej odporne na działanie promieni UV. Jeżeli ciągnik nie stoi w słońcu to opony "żyją" znacznie dłużej. Generalnie opony Taurus są dobre, ale ja się sparzyłem przy samochodzie. Za markami trudno trafić bo np. Continental produkuje kilka różnych firm, a jednocześnie Continentale są sprzedawane pod markami: Uniroyal,  Semperit, Barum, Gislaved, Viking, Matador, Mabor i General Tire. Nie jestem w stanie odpowiedzialnie polecić żadnej marki w rozsądnej cenie. Pozdrawiam Koleżanki i Kolegów z Forum!

Posted

Ogólnie to  ciągnik garażowany.Widzę ,że te ostatnie to chyba "made in russia":D.Z tego co czytałem to michelin ma continental,taurus i wiele innych marek.

Posted
na temat opon obecnie dostępnych trudno coś dobrego powiedzieć. Przynajmniej z mojego doświadczenia. Akurat mam na myśli opony do ciężkiego ciągnika. Kiedyś opony użytkowałem nawet 15 lat. Dziś nowych do 1614 nie jestem wstanie wybrać. Szukam po zachodnich używkach. Nowe R 24 po 4 sezonach zdarły sie w 50 % i wybuliło je środkiem. Mało jeżdże po drogach asfaltowych, przeważnie szuter i pole. Kupiłm inne , nie pamiętam nazwy to po roku spękały w środku i non stop lecą dętki. W mf 255 z tyłu użytkuje opony 17 lat i w tym roku zauważyłem spękania, a bieżnika jest jeszcz z 50 %
Posted

Teraz wszystko robią jednorazowe...Mi się wydaje,że warto patrzeć też na okres gwarancji ,bo producenci robią produkty tak żeby musiały wytrzymać min. ten okres gwarancji.Z reguły na gorsze produkty jest krótsza gwarancja.

  • 1 month later...
Posted

C-330 ma felgi TT (wymagają dętki) , a opony które wybrałeś mają oznaczenie TL, czyli są bezdętkowe. TL kosztuje a nie będzie wykorzystywane. Jedyną zaletą takiego rozwiązania jaką dostrzegam to wzrost tężyzny fizycznej gdyż zakładanie i zdejmowanie takiej opony wymaga większej siły. Czy Kolego mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego zainwestowałeś, TL a nie przeznaczyłeś tych pieniędzy na lepsze właściwości opony które wpłyną na jej właściwości użytkowe wykorzystywane przez Ciebie takie jak trwałość, przyczepność czy odporność na uszkodzenia? Pytam bo mało się na tym znam, a chciałbym jakoś ogarnąć Twój wybór. Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted

Preferował bym trwałe i przyczepne bo na moich polach nie brakuje stromych górek i ciężkiej ziemi. Widzę ,że nie produkują już chyba radialnych dętkowych w takim rozmiarze.Czy bezdętkowa trzymała by powietrze czy nie bardzo?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...