lisu7 Posted June 17, 2016 Report Posted June 17, 2016 Witam.Zbliża się kres moich dunlop'ek w 30 i chciałbym zakupić nowe.Upatrzyłem sobie continental i taurus. Ma ktoś takie oponki u siebie?Ogólnie to ciapek służy mi do orania i koszenia trawy po dość dużych zboczach gór,ogólnie gdzieś ok.5ha. Zastanawiam się nad 11.2 lub 12.4.Chciałbym się zmieścić z oponami gdzieś ok 2500zł. Quote
Vademecum Posted June 17, 2016 Report Posted June 17, 2016 Weź szersze.wąskie służą do warzywnictwa, ogrodnictwa Quote
lisu7 Posted June 17, 2016 Author Report Posted June 17, 2016 Dobra a jakiej firmy?Continental,taurus,a może jakieś tureckie albo czeskie? Quote
lisu7 Posted June 17, 2016 Author Report Posted June 17, 2016 A i jeśli chodzi o oranie gleby to mam klasy 3b-4,trochę żwirowate i twarde ziemie. Quote
Vademecum Posted June 17, 2016 Report Posted June 17, 2016 No to szersze do orki. Czeskie nigdy nie były dobre tak jak i ukraińskie. Tureckie ? nie wiem, pewnie też nie grzeszą wytrzymałością Quote
lisu7 Posted June 18, 2016 Author Report Posted June 18, 2016 Widzę że w jakimś sklepie taurusy 1100 zl a continental kosztują 1200.Jeśli ma ktoś takie opony to proszę o opinię.Ale chyba zdecyduję się na taurusy. Quote
Robert ;-) Posted June 18, 2016 Report Posted June 18, 2016 Wybierając opony które mają być na lata wybrał bym firmę z tradycjami, a 100 na sztuce to niewiele , Quote
DuzyGrzegorz Posted June 18, 2016 Report Posted June 18, 2016 A ja bym wybrał oponę którą potrzebuję. Jeżeli jeżdżę głównie w polu wybrałbym radialne, jeżeli w transporcie lub jako traktor pomocniczy diagonalne bo zdecydowanie tańsze. Należy tu pamiętać że opony diagonalne są mało tolerancyjne na ciśnienie i przed wyjazdem w pole lub na twardą drogę należy bezwzględnie odpowiednio ustalić ciśnienie aby opon nie zniszczyć. Z indeksem nośności bym nie przesadzał gdyż im wyższy tym opona bardziej wrażliwa na niedostateczne ciśnienie i uszkodzenia. Moim zdaniem do C-330 naprawdę górna granica to 124, a dolna 116 w zależności jak ciężkie maszyny doczepiasz. Co do wyboru między "A8" a "B" to "B" wybrałbym typowo do transportu a w pozostałych przypadkach zdecydowanie "A8". Jeżeli już "B" to do kalkulacji nośności dodaj do indeksu ok. 3. Np. ta sama opona jako "B" ma indeks nośności 121, a jako "A8" 124. Są też opony dwuindeksowe oznaczone np. "124A8 121B" wtedy patrz na indeks przy "A8". Wyższe parametry opony wcale nie oznaczają lepsze w przypadku ciągników. Co do rozmiaru opon radialnych wziąłbym te które oprócz rozmiaru "12.4 R28" mają wpisany "320/85 R28" lub tylko sam ten drugi rozmiar. Nie kupuj opon "TT" bo zapłacisz za "TT" nie mając felg do "TT". Wybierz "TL".Wiem, że mój sposób doboru różni się od przedstawionego przez pozostałych Kolegów, ale u mnie się od ponad 30 lat sprawdza. Jeżeli widzicie jakieś wady mojego sposobu to tu napiszcie podobnie jeżeli widzicie przewagę swojego sposobu nad moim to też napiszcie.Pozdrawiam Koleżanki i Kolegów z Forum! Quote
lisu7 Posted June 18, 2016 Author Report Posted June 18, 2016 Ja celuje w radialne bo do przewozu w ciągu roku to mało mam a jak już jadę to przez łąki .Przy tylu oponach można zwariować Quote
lisu7 Posted June 18, 2016 Author Report Posted June 18, 2016 Teraz mam dunlopki z dętką na tyłach i czy będą pasowały bezdętkowe? Quote
DuzyGrzegorz Posted June 18, 2016 Report Posted June 18, 2016 Też uważam że najlepsze są radialne bo z tym ciśnieniem w diagonalnych to spory problem. Na początku się dba, a później jakoś mniej. Bezdętkowe czyli "TT" chyba będą pasowały, ale upierał się nie będę gdyż felgi do "TT" mają dodatkowy stopień ułatwiający zakładanie. Po założeniu na zwykłą felgę mogą utracić właściwość "TT". Po kilku latach jak chwyci korozję zdjąć taką oponę to prawdziwe wyzwanie. Trudniej chyba tylko schodzi z felgi z pierścieniem. Felgi od C-330 i tak wymagają dętek a opony "TT" są droższe więc z oponą kupisz "TT" czyli coś co nie jest Ci potrzebne. Dobrze dobierz nośność gdyż z jej wzrostem spada elastyczność a wzrasta podatność na pękanie, a także nie warto kupować tej dodatkowej nośności jeżeli nie jest potrzebna. Równocześnie elastyczność to bardzo pożądana cecha opony rolniczej. Pozdrawiam Koleżanki i Kolegów z Forum! Quote
lisu7 Posted June 18, 2016 Author Report Posted June 18, 2016 Ja tam za dużej nośności nie potrzebuje głównie to wożę bale zimą i tyle reszta to lekkie rzeczy. A jakiej marki byś polecił oponki? Quote
Robert ;-) Posted June 18, 2016 Report Posted June 18, 2016 Opony to tylko radialne kartoflaki to średnie gumy są , ważna jest mieszanka gumy jak trafisz na dobre gumy posłużą lata, jeśli miękkie to pojadą :-( , o asfalt mi chodzi, albo popękają na bokach, ja wybrał bym lepszej firmy bardziej znanej, a jakie się trafią to loteria.jeśli o rozmiar chodzi, czyli szerokość?to szersze lepsze. Quote
DuzyGrzegorz Posted June 18, 2016 Report Posted June 18, 2016 Popatrz na ten link - http://olx.pl/oferta/opona-12-4-r-28-320-85-28-radialna-taurus-michelin-CID757-ID7dkSh.html#fefb575ea5Indeks nośności 128 trochę duży ale akceptowalny.http://olx.pl/oferta/nowe-opony-opona-12-4r28-320-85r28-tl-continental-ac85-12-4-28-CID757-IDe2C3P.html#fefb575ea5Tu już chyba za duży indeks, ale podoba mi się bieżnik bardziej niż w pierwszej.http://olx.pl/oferta/nowe-opony-opona-12-4r28-320-85r28-tl-dneproshina-dt-149-12-4-28-CID757-IDe0p9B.html#fefb575ea5Parametry dobre, ale trochę droga jak na tę markę.Generalnie nie jest łatwo kupić dobrą oponę do C-330.Można powiedzieć tak co do marek. Im lepsza marka tym opony bardziej odporne na działanie promieni UV. Jeżeli ciągnik nie stoi w słońcu to opony "żyją" znacznie dłużej. Generalnie opony Taurus są dobre, ale ja się sparzyłem przy samochodzie. Za markami trudno trafić bo np. Continental produkuje kilka różnych firm, a jednocześnie Continentale są sprzedawane pod markami: Uniroyal, Semperit, Barum, Gislaved, Viking, Matador, Mabor i General Tire. Nie jestem w stanie odpowiedzialnie polecić żadnej marki w rozsądnej cenie. Pozdrawiam Koleżanki i Kolegów z Forum! Quote
lisu7 Posted June 19, 2016 Author Report Posted June 19, 2016 Ogólnie to ciągnik garażowany.Widzę ,że te ostatnie to chyba "made in russia":D.Z tego co czytałem to michelin ma continental,taurus i wiele innych marek. Quote
Vademecum Posted June 19, 2016 Report Posted June 19, 2016 na temat opon obecnie dostępnych trudno coś dobrego powiedzieć. Przynajmniej z mojego doświadczenia. Akurat mam na myśli opony do ciężkiego ciągnika. Kiedyś opony użytkowałem nawet 15 lat. Dziś nowych do 1614 nie jestem wstanie wybrać. Szukam po zachodnich używkach. Nowe R 24 po 4 sezonach zdarły sie w 50 % i wybuliło je środkiem. Mało jeżdże po drogach asfaltowych, przeważnie szuter i pole. Kupiłm inne , nie pamiętam nazwy to po roku spękały w środku i non stop lecą dętki. W mf 255 z tyłu użytkuje opony 17 lat i w tym roku zauważyłem spękania, a bieżnika jest jeszcz z 50 % DuzyGrzegorz 1 Quote
lisu7 Posted June 19, 2016 Author Report Posted June 19, 2016 Teraz wszystko robią jednorazowe...Mi się wydaje,że warto patrzeć też na okres gwarancji ,bo producenci robią produkty tak żeby musiały wytrzymać min. ten okres gwarancji.Z reguły na gorsze produkty jest krótsza gwarancja. DuzyGrzegorz 1 Quote
Vademecum Posted June 19, 2016 Report Posted June 19, 2016 ale opony mają służyć lata, a jak dostaniesz nawet na 3 to itak mało. Quote
Vademecum Posted June 20, 2016 Report Posted June 20, 2016 i co po 5 kupisz nowe ? to najwyżej wada fabryczna wyjdzie, ale jak zaczną sie po 5 latach pękać to co ? opona ma wytrzymać 15 lat. Quote
lisu7 Posted August 10, 2016 Author Report Posted August 10, 2016 Przepraszam,że tak odkopuje temat ale już jesień się zbliża i już będę chciał za nie długo kupić te oponki luknijcie jeszcze na te (parametry i bieżnik)http://allegro.pl/320-85r28-12-4r28-barkley-bla01-124a8-141b-tl-i5732721378.htmlna ich stronie ma 5 gwiazdek http://allegro.pl/opona-320-85r20-firestone-performer85-119d-116e-tl-i5106391540.htmlma 4 gwiazdki na ich stronie Quote
DuzyGrzegorz Posted August 10, 2016 Report Posted August 10, 2016 C-330 ma felgi TT (wymagają dętki) , a opony które wybrałeś mają oznaczenie TL, czyli są bezdętkowe. TL kosztuje a nie będzie wykorzystywane. Jedyną zaletą takiego rozwiązania jaką dostrzegam to wzrost tężyzny fizycznej gdyż zakładanie i zdejmowanie takiej opony wymaga większej siły. Czy Kolego mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego zainwestowałeś, TL a nie przeznaczyłeś tych pieniędzy na lepsze właściwości opony które wpłyną na jej właściwości użytkowe wykorzystywane przez Ciebie takie jak trwałość, przyczepność czy odporność na uszkodzenia? Pytam bo mało się na tym znam, a chciałbym jakoś ogarnąć Twój wybór. Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
lisu7 Posted August 11, 2016 Author Report Posted August 11, 2016 A widzisz nie popatrzyłem na oznaczenia mój błąd.Dętkowe są od 600-900zł ale to są diagonalne więc odpadają.A radialnych nie widzę dętkowych. Quote
lisu7 Posted August 11, 2016 Author Report Posted August 11, 2016 Preferował bym trwałe i przyczepne bo na moich polach nie brakuje stromych górek i ciężkiej ziemi. Widzę ,że nie produkują już chyba radialnych dętkowych w takim rozmiarze.Czy bezdętkowa trzymała by powietrze czy nie bardzo? Quote
lisu7 Posted August 11, 2016 Author Report Posted August 11, 2016 Źle mnie zrozumiałeś ja jeszcze nie kupiłem tych opon tylko patrzę jakie jeszcze inne modele są. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.