Jump to content

Recommended Posts

Posted

Przy 550 obr/min ciśnienie oleju powinno wynosić nie mniej niż 1,5 kG/cm3 . Tak jest napisane w instrukcji serwisowej. Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania jakimś dobrym miernikiem to będziesz  wiedział jaki zakres remontu. Minimalne ciśnienie sprężania to 26 kG/cm3
Najpierw upewnij się czy z czujnikiem jest ok. i z pompą oraz zaworem ciśnieniowym. Zdarza się że nie domyka się i ciśnienie mocno spada na niskich obrotach.

Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted
A w czym masz problem ? ustaw go na wolne obroty tak by ciśnienie było 1,5 atm. Pracuj nim dopuki nie będzie ciśnienia krytycznego na większych obrotach, a później to co pisze Duży Grzegorz, jest szansa że problem sie uwidoczni bez poszukiwań.
Posted

@DuzyGrzegorz właśnie miałem o tym pisać, czy masz może namiar na taki czujnik do 60tki? Czy takie zwykłe do silników ZS ze sklepu czy z allegro będą pasować? Bo ja widziałem na youtubie  jak gościu sobie zrobił sam taki czujnik ze starego wtryskiwacza tylko że to trzeba pospawać gazowo bo to cienkie wszystko a ja niestety gazów nie mam żeby to zrobić. Jakiś konkretny link albo sklep jakbyś podesłał to byłbym wdzięczny, pozdrawiam 

Posted

@Vademecum wiesz co wracając do sytuacji jak ciągłem tą przyczepę z ziemią, to wiesz opisze jak to było jechałem JUŻ ROZPĘDZONY na 5tce ok.2000obr/min silnika no tak z 1 kilometr i nagle zaczęła się górka, gdy zaczeła wjeżdżać na tą górkę od razu zaczeła się dusić a obroty zaczeły spadać, kopciła jak lokomotywa, musiałem zredukować na 4. Tak wiem że 5tka to najwyższy bieg- najwyższe przełożenie ale powtarzam jeszcze raz ja już byłem rozpędzony i jechałem tak na tej 5tce z kilometr, mając 2000obr. górka nie była jakaś straszna ale jednak górka i niestety ale nie dała rady podjechać trzeba było na 4 redukować.

Może się nie znam ale wydaje mi się że jak coś jest już rozpędzone nawet na najwyższym biegu to powinna dać rade, więc chyba remont jednak by się przydał 

Posted

nie przesadzaj, to nie jest wyznacznikiem remontu - zużycia silnika. Remont robisz jak spada ciśnienie oleju albo zaczyna kopcić na niebiesko z powodu zużytych pierścieni tłokowych bo kopcić może i z innnych powodów. a i samo ciśnienie może paść z powodu pompy albo zaworu przelewowego.

Pomijam uszkodzenia mechaniczne, wału, korbowodu, rozrządu...

Posted

Kolego Vademecum. Miałem dobry zestaw do diesla. Ktoś pożyczył i nie oddał. Ja go używam rzadko bo tylko u siebie. Będę musiał przepatrzeć garaże na wsi. Z tym z wtryskiwacza jest taki problem, że objętość komory spalania jest powiększona o wewnętrzną pojemność wtryskiwacza i jest tak jakby stopień sprężania był mniejszy. Oczywiście można obliczyć ile taka samoróbka powinna prawidłowo pokazywać, ale trudno jest sprawdzić czy problem leży po stronie pierścieni czy głowicy. Urządzenia do ciśnienia sprężania dla ZI i ZS są różne. Wzór na prawidłowe ciśnienie sprężania ZS jest taki:

Ciśnienie sprężania (MPa) = stopień sprężania * 0,21

Jeżeli uda mi się go odzyskać mogę Ci pożyczyć.

 

Kolego Kamilc-360. Zrób jak radzi Kolega Vademecum. Sprawdź luz na zaworach i ewentualnie wtryski.

Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted
kolego Duży Grzegorz, dziękuje za chęci. Ja sprawdzając ciśnienie sprężania zwróciłbym uwage na różnice między cylindrami i to by mi wystarczyło dodatkowo to jak pracuje silnik było by dla mnie jasne co mu dolega.
Posted
@Vademecum no właśnie w zime to widać jak ona kopci na niebiesko, no jeśli chodzi o ciśnienie no to masz filmik jak się zachowuje. A i jeszcze jedno jak to "nie jest wyznacznikiem remontu"? A co jest? Rozpędzona na 5biegu nie dawała rady podjechać pod góre z przyczepą ziemi no to chyba to bardziej wskazuje że coś jest nie tak niż jakieś przyrządy?
Posted

Tak, masz rację wskazuje bardziej że coś jest nie tak. Jednak przyrządy wskazują co jest nie tak. Niebieski dym wskazuje na obecność oleju w spalinach. Jeżeli nie zmierzysz ciśnienia sprężania oraz nie zrobisz próby olejowej nie dowiesz się czy olej dostaje się poprzez pierścienie czy poprzez głowicę.

Co do ciśnienia oleju to jeżeli nie nastąpiło gwałtowne jego obniżenie to spokojnie. Przyczyna może być nie kwalifikująca silnik do naprawy głównej lub średniej. Zdejmij miskę olejową i sprawdź układ smarowania. Pozdrawiam Forumowiczów

Posted

@DuzyGrzegorz właśnie miałem o tym pisać, czy masz może namiar na taki czujnik do 60tki? Czy takie zwykłe do silników ZS ze sklepu czy z allegro będą pasować? Bo ja widziałem na youtubie  jak gościu sobie zrobił sam taki czujnik ze starego wtryskiwacza tylko że to trzeba pospawać gazowo bo to cienkie wszystko a ja niestety gazów nie mam żeby to zrobić. Jakiś konkretny link albo sklep jakbyś podesłał to byłbym wdzięczny, pozdrawiam 

Do Zi się nie nadają. Do ZS takie większe przeważnie tak. Najważniejsze aby pasowała szczelnie końcówka. Przeważnie są samochodowe, a tam wtryskiwacze są przeważnie wkręcane, Do ciągników musi być mocowanie typu "H". Jak chcesz zrobić ze starego wtryskiwacza to zrób tak -

Taki miernik wskazuje prawidłowe ciśnienie sprężania. Zwróć Kolego uwagę gdzie jest zawór zwrotny. Różnica ciśnienia sprężania między cylindrami jest też bardzo istotna. Różnica między najwyższym a najniższym ciśnieniem powinna być mniejsza niż 10%. Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted

W zimie wszystko stare będzie kopcić na niebiesko puki sie nie zagrzeje. Najpierw analizuje sie układ paliwa , wtryski i pompa.

Kolego jak masz dużo kasy to rób remont. Według mnie ten ciągnik może jeszcze spokojnie pracować ,

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted

Jak pisałem nie jestem mechanikiem i nie mam zamiaru uchodzić za znawcę tematu jednak życie jest życiem i czasami taki ignorant tematu jak ja i na dodatek który nigdy nie widział jak ktoś inny wykonuje naprawę główną silnika musi sobie dać radę. Ja w takich przypadkach postępuję tak. Jeżeli jest problem z olejem i na dodatek pojawił się nagle to bym nie zwlekał bo to może świadczyć nie o zużyciu lecz awarii jakiegoś elementu silnika i raczej nie są to zużyte pierścienie czy tuleje. Problem może być w głowicy lub w układzie korbowym. Zacznij od zakupu markera do opisu płyt CD. Przy rozbiórce tam gdzie to konieczne oznacz strzałką na demontowanych częściach górę lub/i stronę po której jest pompa wtryskowa oraz np. nr cylindra. Oznaczaj też śruby aby trafiły na swoje miejsce. Oczywiście dotyczy to tych newralgicznych. Dla nowych części nie ma znaczenia gdzie zostaną zamontowane, ale stare muszą trafić na swoje miejsce i w pozycji jaka była. Najpierw zacząłbym od sprawdzenia czy wałek rozrządu nie jest luźny. Nie upatruję tam problemu ale to prosta czynność. Potem zdjąłbym miskę olejową silnika i sprawdził stan wszystkich panewek i wału. Jeżeli tam jest problem trzeba wymienić panewki i ewentualnie szlifować wał. Jeżeli nie znajdziesz awarii pozostają głowice. Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted

ciśnienie trochę za niskie , sugerował bym nowy zawór ciśnienia oleju lub podłożenie podkładki w stary, a jak już micha w dole można obejrzeć  , dokręcic smoka i rurkę pompa-blok czasem popuści i łapie powietrze. Panewki  ale to już ogarniętemu. 8ton pod górkę na 5ce 60ką , powodzenia życzę pierwszy krok do remontu. Niebieski dymek na wolnych obrotach, i nie bierze oleju drastycznie można spać spokojnie, chyba że głowa boli i kieszeń swędzi to  głowice do remontu (luz zawór- prowadnica)i będzie banan na twarzy :P

Posted

moim zdaniem przy nagrzanym silniku ciśnienie w normie,zwłaszcza kiedy doda gazu wzrasta do 4 i czego tu szukać,z przyczepą ziemi żadna 60-ka pod górę na 5-ce nie wjedzie-pozdrawiam

Posted

Ciśnienie oleju na jałowych obrotach nie powinno spaść poniżej 1,5 atm. Tutaj spada poniżej 1 atm. Przy obrotach nominalnych jest w normie. To świadczy o dużym ubytku oleju i to raczej nie na pompie. Problem pojawił się nagle więc coś się sypnęło. Ja bym to szybko robił i nie czekał aż np. wał nie będzie się nadawał do szlifu, a przynajmniej sprawdził co się dzieje. Stąd moja podpowiedź z markerem do płyt CD. Gdyby problem pojawił się stopniowo to świadczyłoby o zużyciu i wtedy można trochę odczekać. Ze Szczecinka pozdrawiam Forumowiczów!

Posted

z całym szacunkiem Grzegorzu ale u mnie jest tak od 10 lat że po zaoraniu hektara na wolnych obrotach mam ok. 1 atm natomiast na 2000obr. 3 atm . ( oczywiście też przy temp.ok.90 st.)od 10 lat i wszystko w miarę pracuje ciągnik swobodnie daje radę w talerzówce na 3 biegu czy przy głębokiej orce poszerzanym pługiem 3 skibowym na 2 biegu,tak więc wg.mnie jest.ok. co nie znaczy że mogło by być lepiej -pozdrawiam

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...