Jump to content

Recommended Posts

Posted
Witam. Doradźcie który z kombajnów fortschritt (E512. E514. E516. E517) jest godny uwagi. Pytam bo przymierzam zakupić zimom. Potrzebuje niezawodny i wydajny kombajnie a one są w dobrej nawet cenie. Pozdrawim i dziękuję.
Posted

Postaw w tej samej cenie obok siebie kombajny mające tą samą wydajność. JD, MF, NH i CLASS to będą trupy, a Fortschritt jeszcze pożyje. Kupując używany kombajn w niskiej cenie bierz pod uwagę to ż musisz go zrobić od podstaw. To kosztuje czas i pieniądze. E514 to nowsza wersja E512 produkowana chyba od 1983 roku. Wydajność zbliżona do Bizona Super. E516 to starsza wersja E517 wydajnością zbliżona do Bizona Giganta. Zmiana była chyba pod koniec lat osiemdziesiątych. Technicznie to lepszy kombajn niż Bizon, jednak na nasz rynek trafiają kombajny wyeksploatowane w czeskich PGR-ach. Naprawy prostsze niż Bizona.

Ja kupiłem kilka lat temu kombajn w którym sprawny był tylko silnik i skrzynia biegów. Zrobiłem wszystko i w tym roku mimo pożyczek nie miał ani jednej awarii, a przed żniwami przeglądu nie robiłem. Zabrakło czasu.

Z częściami do Fortschrittów jest bardzo dobrze na południ Polski i plaża na północy,

Pozdrawiam Forumowiczów!

P.s.

Ja też bym wybrał jak Kolega Robert1983.

Posted

jedne i drugie cza robić od podstaw, ale jedne będą dobre tzn. małozawodne a inne będą tanie.

Nikt na zachodzie nie wyzbędzie sie sprawnegobkombajnu za bezcen. Byłem, widziałem jak polacy zbierają z kilku jednego na sztuke.

Posted

Każdy używany, zwłaszcza ten ściągnięty z zachodu trzeba rozebrać, wymienić łożyska i co jeszcze potrzeba oraz porządnie złożyć. Te kombajny dłuższy czas stały na dworze i łożyska dostały wody więc nie pochodzą. Błędem jest wydanie całego budżetu na zakup i nie pozostawienie środków na solidny remont. Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted

I jak najbardziej sie z tym zgadzam, jeśli mamy kase na maszyne typu kombajn i wydamy ją całą to w żniwa stał będzie w pokrzywach.

Kupując kombaj istotny jest silnik , układ napędowy i młocarnia a całą reszte cza rozebrać i złożyć na nowych łożyskach, paskach

Posted
Rozumiem o co chodzi. Mam wujka mechanika maszyn rolniczych , sam również znam się troch na mechanice wiec z remontem nie ma problemu. I chcę właśnie zimą kupić to będzie czas żeby usunąć wady.
Posted

Kupując kombajn trzeba też myśleć o dostępności i cenie części zamiennych , wiadomo łożyska pasy, części silnika kupisz wszędzie ale np wariator tryby skrzyni tu może być gorzej zależy tobie marki i modelu.

Może nie w temacie ale szukając ciagnika zauważyłem że części do mtz a np deutz fahr rocznik podobny moc też, jest ciekawa różnica ?kilka trybów zwolnicy do dojcza kosztuje 4,5 tys a do mtz cała skrzynia biegów 1,5-2 tys oczywiście mówię o używkach

tak samo z kombajnem do Johna nie kupisz tak tanio części jak np do forszaja.

Kombaj najlepoej kupic w stanie jak najlpeszym, wiadomo te większe są zciachane ale mmoże trafi sie jakiś rodzynek, a ta rezerwa na części dobry pomysł;-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...