Robert ;-) Posted November 23, 2016 Author Report Posted November 23, 2016 Wszystko fajnie ale mój kolega ma też 60tke olej stary bo raczej z tego co wiem nie wymieniał , ma tura na podobnych jak nie takich samych siłownikach, a te bele których ja nie mogłem podnieść on dźwigal bez problemu, więc tu nie można mówić że 60tka więcej więcej nie podniesie , bo daje rade tylko nie moja .jeśli już doszliśmy do pompy to jakiej firmy radzicie kupić? zetoroska , Waryńskiego czy jeszcze jakąś inną? Quote
DuzyGrzegorz Posted November 23, 2016 Report Posted November 23, 2016 Olej ma wpływ na trwałość pompy a nie na jej moc. Zwróć uwagę że pompa zębata nie jest pompą o równym wydatku więc zdolność oleju do amortyzowania tych tętnień wydatku przekładających się na tętnienia ciśnienia jest istotna i przy wyższych ciśnieniach od tych które jest w stanie zamortyzować użyty olej słyszalna. Ale zostawmy olej. Każdy producent podaje ciśnienie nominalne i maksymalne zaznaczając że przy maksymalnym trwałość jest znacząco niższa. Jeżeli twierdzisz że TUR u Twojego kolegi podnosi bele to albo ciśnienie oleju jest większe, albo powierzchnia tłoków jest większa, albo przełożenie dźwigni jest większe. Moc czyli zdolność do wykonania określonej pracy w określonym czasie daje pompa. Moc jaką daje pompa wzrasta wraz ciśnieniem i/lub wydajnością. Pompy o wyższym ciśnieniu nie kupisz a jedynie o wyższej wydajności. Siła (F) jaka powstaje na siłowniku to iloczyn ciśnienia (p) i powierzchni tłoka (S) (F=p*S). Ponieważ ciśnienie określił producent pompy (chyba że ingerowaliśmy w ten parametr) możemy zwiększyć S. Możemy też zwiększyć przełożenie siły na ramionach. Oczywiście jak słusznie zauważyłeś wydajność pompy przełoży się wyłącznie na zmniejszenie czasu wykonania pracy a nie na siłę z jaką wykonywana jest ta praca.Nie wiem jaką pompę wybrać, ale kiedyś byłem przy rozmowie Kolegi Michałka z klientem. Mówił że w przypadku wymiany na "zetorowską" trzeba wymienić napęd bo oryginalny szarpie. Więcej nie potrafię podpowiedzieć. Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
Vademecum Posted November 23, 2016 Report Posted November 23, 2016 Teoretyzując możnaby zmierzyć ciśnienie na pompie u Ciebie i kolegi, jeśli równa to dalej za rozdzielaczem itd. DuzyGrzegorz 1 Quote
Robert ;-) Posted November 23, 2016 Author Report Posted November 23, 2016 Niby tak, można by zmierzyć, taki zegar by się przydał koszt 80 zł z szybkozłączka, jego tur jest taki sam jak mój ale u niego nie słychać tego "wycia"Grzegorz a jaki olej byłby lepszy do skrzyni mając na uwadze tura , muszę coś z tym zrobić bo wołać o byle dwie bele żeby mi wrzucił, Gdzie można by znaleźć informacje jakie ma obroty ta pompa (oryginalna od c360 , piszą że ma 24 litry ale przy jakich obrotach to już nie piszą) a (bardziej ile litrów pompuje na minutę) gdy silnik ma np 1600 obr/min. Quote
Vademecum Posted November 23, 2016 Report Posted November 23, 2016 ja założyłem nową mikropompke do mojego 1614 i wyje jak silnik, cóż zrobić - dobrze jej tak. Quote
Robert ;-) Posted November 23, 2016 Author Report Posted November 23, 2016 Ale pracować pewnie dobrze nie będzie , wiem części słabej jakości są :-(:-( ale moja pompa wyje od wielu lat a była pewnie z zapasów z PRL u(pamiętam czasy jak na strychu leżały części do ciągnika c360 na kapitalny remont ze 20lat na zapas;-);-) a pod szopa mam jeszcze wiele gratów z PRL u do różnych maszyn . Quote
DuzyGrzegorz Posted November 24, 2016 Report Posted November 24, 2016 Wyć nie musi pompa. Może masz nieszczelność w układzie hydraulicznym, choć może być nieszczelność na pompie. Może się nie domyka zawór ograniczający. Sprawdź czy olej w skrzyni się nie grzeje. Objawem wszelkich nieszczelności jest grzanie się oleju.Olej zostaw na koniec. Coś nie jest sprawne jeżeli jest tak jak piszesz. Najpierw lepiej naprawić. Na olejach to się nie bardzo znam ale narażę się fachowcom i napiszę co wiem. Wiem jakie są aktualnie zalecane i że oleje samochodowe nie nadają się do maszyn rolniczych czy budowlanych bo warunki pracy, przeciążenia są tu zupełnie inne. Problem z doborem oleju do C-360 polega na tym że okres wsparcia dla C-360 minął i zalecanego oleju po prostu nie ma. Podpieram się Zetorem (np. 6211) i Ursusem C-385. Zarówno Zetor jak i Ursus aktualnie zalecają do tych modeli z np. z Orlenu olej ORLEN OIL AGRO STOU 10W-40. Przyjmuję że do C-360 należy użyć takiego samego oleju jak do Zetora 6211 i Ursusa C-385 czyli ORLEN OIL AGRO STOU 10W-40.Wydajność pompy jest liczona przy 2500 obr/min więc w rzeczywistości jest mniej. Jeżeli pompa ma wydajność 24 l/min to przy 1600 obr. będzie miała wydajność 15,36 l/min. Jeśli pompa jest zużyta to traci pewną ilość l/min a nie część swojej wydajności dlatego przy niższych obrotach jest to szczególnie dotkliwe. Jeżeli faktycznie chcesz zmienić olej na zalecany to możesz pomyśleć o takiej pompie - http://sklep.hylmet.pl/pompa-hydrauliczna-wzmocniona-ursus-c-360-c-4011-6046546310w1al-premium-004654-6310-p-382.htmlDo olejów które były zalecane wiele lat temu i do innych pomp żal byłoby taką nową pompę wstawić. Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
DuzyGrzegorz Posted November 24, 2016 Report Posted November 24, 2016 Jeżeli chodzi o części zamienne to trafiła mi się część do MF255 której nie można nigdzie nabyć. Otóż w tym ciągniku wał zdawczy łączący skrzynię z mostem jest łączony mufą. Mufa jest zabezpieczona zawleczką aby nie wchodziła na wał zdawczy skrzyni. To zwykła rozginana zawleczka grubości 5 mm i długości 75 mm. Problem w ty że jest nieosiągalna. Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
Robert ;-) Posted November 24, 2016 Author Report Posted November 24, 2016 No to fakt miałeś farta , ale żeby takiej prostej w końcu części , nie można było kupić ?? Quote
Vademecum Posted November 24, 2016 Report Posted November 24, 2016 albo możesz kupić , taką prostą rzecz i po zamontowaniu okarze się że jest z nieodpowiedniego materiału i sie sypnie Quote
Vademecum Posted November 24, 2016 Report Posted November 24, 2016 mnie wkurza mikropompka w 1614 , po 2 godzinach orki chce mi głowe rozsadzić, mam wrażenie, że bardziej ją słychać niż silnik Quote
DuzyGrzegorz Posted November 25, 2016 Report Posted November 25, 2016 Jaki był powód wymiany mikropompki? Mam wrażenie że jakaś awaria czy niewłaściwa regulacja obwodu hydraulicznego mikropompki która doprowadziła do awarii poprzedniej nie została zdiagnozowana i usunięta przed montażem nowej. Objawy które opisujesz wskazują na pracę mikropompki w przeciążeniu. Nie wiem czy dobrze kojarzę ale czy powrót oleju z mikropompki nie jest wykorzystywany do smarowania tylnego mostu lub wzmacniacza? Jeżeli tak to może doprowadzić do większej awarii niż samej mikropompki. Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
Sklep.Mizar.com.pl Posted November 25, 2016 Report Posted November 25, 2016 Co do części zamiennych to wszystko zależ od danego modelu i marki, czasem faktycznie jest problem z dostępnością od ręki i na niektóre części trzeba trochę poczekać, natomiast druga kwestia to wiedzieć gdzie szukać i zdecydowanie największy wybór części znajdziemy w dobrych sklepach internetowych. Quote
Jacek Mocny Posted November 25, 2016 Report Posted November 25, 2016 Pozwolę sobie zaprosić Was na moją stronę, gdzie znajdziecie trochę informacji na temat oryginalnych części Ursus, Waryński oraz POLMO:https://jacekmocny.pl/Znajdziecie u mnie również bazę dobrych sklepów rolniczych :-) Quote
Robert ;-) Posted November 25, 2016 Author Report Posted November 25, 2016 Wiecie panowie o czym zapomniałem? , można założyć większą pompę tzn ilość litrów na min, i zwiększyc ciśnienie , a co z innymi maszynami podłączanymi do układu hydraulicznego np belarka,owijarka bel itp, już teraz jak podnosze klapę od prasy a przytrzymam za długo, to wysadza mi olej spod tych śrub do których są przykrecone przewody hydrauliczne na plecaku:-( a co będzie jak założę jeszcze większą pompę nie rozerwie jakiejś maszyny , nie będzie wysadzac uszczelnień itp . Quote
DuzyGrzegorz Posted November 25, 2016 Report Posted November 25, 2016 Nie sądzę aby jakaś maszyna nie wytrzymała 16 MPa. To standard od wielu lat. Oczywiście o ile jest sprawna. Jak Już chcesz zrobić wszystko naprawdę profesjonalnie to multiplikator na WOM i pompę dedykowaną dla TURa.Popatrz na te linki.http://www.sklepdlarolnika.pl/pl/c/Multiplikatory-i-pompy-naped-z-WOM/200 Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
Robert ;-) Posted November 25, 2016 Author Report Posted November 25, 2016 I to było by najlepsze rozwiązanie ale koszt za duży na oryginał, mam kilka pomp ale wydajność mają max 25litra a te mniejsze po 16 w zimie będzie czas to spuszcze olej i zobaczę do tej pompy Quote
sklepmaniek_pl Posted November 26, 2016 Report Posted November 26, 2016 I to było by najlepsze rozwiązanie ale koszt za duży na oryginał, mam kilka pomp ale wydajność mają max 25litra a te mniejsze po 16 w zimie będzie czas to spuszcze olej i zobaczę do tej pompyJeśli interesują Cię pompy czy multiplikatory to zajrzyj na nasza stronę (www.sklepmaniek.pl). Mamy duży wybór i dobre ceny. Także polecam. Zawsze możesz trafić na te same pompy w niższych cenach i parę złotych zaoszczędzisz. A jak masz jakieś pytania to na nie odpowiemy Quote
Vademecum Posted November 26, 2016 Report Posted November 26, 2016 kolego, mikropompke wymieniłem bo już wałek ślizgał i przedni napęd. Ponadto było mierzone ciśnienie i na zimnym oleju 14 atm, a na gorącym 6 atm, a wymagane min. to 8 atm. Także wymiana była uzasadniona, smarowane jest tylko z tej pompki łożysko pierwsze w skrzyni za wałkiem sprzęgłowym. Najdziwniejsze jest to że ona niewyje non stop , czsem na równych obrotach sie uspokaja i to jest dziwne i wydaje sie mi, że to wina samej mikropompki, być może jeszcze olej zagęsty ale po rozgrzaniu powinna sie uciszyć a tak nie jest. Quote
DuzyGrzegorz Posted November 26, 2016 Report Posted November 26, 2016 Jakoś ten Twój opis nie wygląda mi na mikropompkę, a bardziej na piastę sprzęgła. Sprawdziłeś Kolego cały napęd od sprzęgła do mikropompki? Sprawdziłeś jak działa WOM? Od mikropompki chyba jest smarowany także most. Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
Vademecum Posted November 26, 2016 Report Posted November 26, 2016 kolego, cała pośrednia była przeglądnięta,a most nie jest smarowany tylko nowsze modele mają blokady hydrauliczne. Wszystko działa poprawnie i sprzęgła nie ślizgają jak wcześniej Quote
DuzyGrzegorz Posted November 27, 2016 Report Posted November 27, 2016 Nie chodziło mi o skrzynię lecz sprzęgło. Co jest ze wzmacniaczem? Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
DuzyGrzegorz Posted November 27, 2016 Report Posted November 27, 2016 Może coś w związku z wywaleniem wzmacniacza? Ciśnienie jest ok.? A przypadkiem nie jest to wycie na wspomaganiu? Tam chyba napęd jest wspólny. Do głowy przychodzi mi tylko ta piasta sprzęgła. Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
DuzyGrzegorz Posted November 27, 2016 Report Posted November 27, 2016 Może w rozdzielaczu jest zaślepione wyjście na wzmacniacz, a dźwignia jest ustawiona tak aby podawała ciśnienie na wzmacniacz. To ciśnienie mi się nie podoba. W danych eksploatacyjnych mikropompki podane jest ciśnienie nominalne 1,0 MPa i ciśnienie maksymalne 1,25 MPa. Podałeś że ciśnienie na starej mikropompce było 14 atm czyli ok. 1,32 MPa. Nowa pewnie daje więcej. Jeżeli tak było to należało najpierw ustalić ciśnienie na poziomie nominalnego bo to mogła być przyczyna padnięcia starej mikropompki. Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.