Co do opon to różnie praktykowałem, letnie na zimę się nie nadają , a na zimówkach latem da się jeżdzić, trochę piszczą i lekko nosi auto na boki na łukach - przy spokojnej jeżdzie da się. Na razie w jednym aucie są wielosezony nokiana i poza głośnością nie mam zastrzeżeń. Na pewno nie polecam starych używek jakichkolwiek bo dobry bieżnik to nie wszystko, zresztą opony to temat rzeka.
Opony zimowe czy całoroczne
#21
Napisano 09 marzec 2017 - 19:37
#22
Napisano 09 marzec 2017 - 20:01
#23
Napisano 10 marzec 2017 - 06:41
Ostatnio sprzedałem letnie fuldy 6,5mm bieżnika , jak na 10ki wyglądały nieżle, niestety po deszczu porażka.
#24
Napisano 10 marzec 2017 - 08:35
#25
Napisano 10 marzec 2017 - 09:02
Ja kupiłem sobie całoroczne, ze względu wyjazdów do Holandii. Tam owszem zdały egzamin, zimy lekkie, lato gorące. Jeździło się ok. Tutaj u nas w Polsce niestety w tą zime troche ślizgały się
#26
Napisano 11 marzec 2017 - 08:53
Nie jeżdżę dłużej na nowych oponach niż 3 lata. Jedynie w VW BORA mam na zimę nalewki. Drugi rok (zimę) chodzą i nie są złe, ale trzeba uważać aby się nie rozpadły jak u limuzyny Pana Prezydenta. Ja chyba w pierwszej połowie kwietnia będę zmieniał na letnie. W 406 letnie będą miały drugi sezon a FREELANDER dostanie chyba nowe. Zastanawiam się jeszcze bo mam do niego czteroletnie, jednak nie są zużyte. Rzadko nim jeżdżę autostradą. Raczej jest w pole. Rozsypanie się opony wysokiej (FREELANDER ma opony 195/80R15) jest bardziej niebezpieczne niż opon o niższym profilu. Pozdrawiam!
#27
Napisano 14 marzec 2017 - 06:57
Ja kupuje tylko używki do 5 lat. Choć ostatnio zeszlifowują datę produkcji.
Nie wiem czy dobrze robisz że kupujesz opony po kimś. Nie wiesz tak naprawdę jakiego są pochodzenia, jaki jest rzeczywisty stan bieżnik, abo handlarze potrafią go pogłębić, aby ładniej wyglądał.
Na jakimś serwisie moto znalazłem coś takiego:
Jak urabia się używki aby sprzedać je drożej. Jest pokusa na większy zarobek, nie ma kar to handlarze orzą jak mogą. Chyba wolałbym kupić nowe ale budżetowe Zeetex-y
Tutaj jeszcze piszą więcej na ten temat http://www.oponeo.pl...owe-czy-uzywane
#28
Napisano 14 marzec 2017 - 08:08
#29
Napisano 17 marzec 2017 - 13:43
Zmienialiście już na letnie?
Pozdrawiam
#30
Napisano 17 marzec 2017 - 15:12
ogólnie za wcześnie na zmianę ja wolał bym koło kwietnia
#31
Napisano 17 marzec 2017 - 19:11
#32
Napisano 19 marzec 2017 - 21:46
Ja jestem tylko i wyłącznie zwolennikiem zmiany opon na sezon zima/lato. Całoroczne? owszem, lecz ich parametry nie są doskonałe.
Właściwości opon zimowych, to miękciejsza guma, która w warunkach powyżej chyba 10stopni C szybko się ściera i oczywiście opona się zużywa.
Letnia opona to twardsza guma, w zimowych warunkach ma słabszą przyczepność.
#33
Napisano 28 marzec 2017 - 20:07
A ja dzisiaj sobie zmieniłem na letnie tak że do jesieni mam spokój a na jesieni wydatek bo muszę kupić dwie zimówki bo do zmiany bylem krótko mówiąc zmuszony bo na jednej zrobiło sie jajo opony nie młode bo ośmioletnie ale za to dużo bieżnika ale jak sie dużo nie jeździ to i bieżnika nie ubywa
Pozdrawiam
#34
Napisano 02 kwiecień 2017 - 19:42
Wczoraj zmieniłem na letnie w OOOO, W fordzinie mam wielosezon to i głowa spokojna, mimo że jeżdżę agresywnie to nie odczułem na nich dyskomfortu na drodze( porównuję do drugiego auta z zimówkami). Obydwa auta kombi . o podobnej wadze , przód wielowachacz i mc person, tył wielowachacze i coraz bardziej się skłaniam ku wielosezonom , bo zimy to były , ale 20 lat temu.
#35
Napisano 07 maj 2017 - 07:58
To trochę ciekawe, bo koncerny motoryzacyjne i generalnie prasa trąbią o tym, aby jednak zmieniać opony na jesień zima. To blef z ich strony?
#36
Napisano 08 maj 2017 - 05:53
Różnice pomiędzy oponami letnimi a zimowymi jeżeli chodzi o przyczepność są istotne. Nawet mocno istotne. Jazda na letnich po śniegu czy zmrożonych warunkach jest niezwykle karkołomna.
To tak jakby w sandałach chodzić zimą. Jazda na oponach całorocznych, to tak jakby poruszać się w butach całorocznych - można, ale jest to karkołomne. Mimo to, jest to i tak lepszy wybór niż nic. Aby zrozumieć czym różnią się opony zimowe od letnich należałoby przeanalizować testy typu: http://www.testyopon...arze-215-55-r17
#37
Napisano 08 maj 2017 - 08:55
Z testu nic nie wynika, po za tym że zrobili go helmuty i promują swoje marki, nie mniej jednak osobiście jeżdżę na wymienionych tam hankookach( lato ) i nokianach ( wielosezon) i nie mogę złego słowa powiedzieć. Ludziska kupują badziewie , które jest tańsze od dobrych opon o 50%, nadlewki , lub 10cio letnie używki i narzekają , by się o tym przekonać wystarczy na parkingu przejść się wokół aut i wszystko jasne
#38
Napisano 18 październik 2019 - 08:33
Odświeżam temat, ponieważ poszukuję opon wielosezonowych rozmiar 195/65/R15 jakie polecacie? I prosze oszczędzić komentarzy ze wielosezonów są lipne, one mają być do auta "podwórkowego" którym jeżdżę po materiały różne w koło komina, nie chce ciągle pamiętać o wymianie jesienią i wiosną, a tym bardziej że ilość km na rok w tym aucie wynosi max 5 tysięcy... do tego przechowywanie tych opon. Poradzicie?
#39
Napisano 24 październik 2019 - 06:52
Pokazały się ostatnio na rynku opony letnie z homologacją zimową nie są to typowe wielosezonówki a raczej opony letnie dostosowane do jazdy po śniegu.
#40
Napisano 25 październik 2019 - 11:46
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych