mateusz2615 Posted December 29, 2016 Report Posted December 29, 2016 Witam, przymierzam się do zakupu ciągnika w cenie do 50tys z turem, 4cylindry. Bedzię pracował jako główny ciągnik na ok 20h. Myślałem nad Case 5120, Renault 103.54 lub Massey Ferguson 3060/70. Prosze o pomoc, z góry dziękuje. Quote
pablos Posted December 29, 2016 Report Posted December 29, 2016 używki to loteria jak trafisz będziesz śmigał jak nie to skarbonka Quote
Vademecum Posted December 30, 2016 Report Posted December 30, 2016 nie polecam głównego ciągnika, którego nie znasz., ja rozglądał bym sie za reno, ale pomyśl co będzie jeśli coś padnie i jest to główny ciągnik. Quote
Dobromil Posted December 31, 2016 Report Posted December 31, 2016 Jeśli masz 20 ha ornych to przydałby się ciągnik z mocą około 120 koni , ja mam 33 ha użytków i dziewiędziesięcio konny ciągnik i to na pewno jest za mało na główny ciągnik rozglądam się właśnie za dodatkowym ciągnikiem o mocy od 120 do 150 KM Z tych co podałeś to patrz raczej na renówkę , w tych pieniądzach to może jakiś hurliman , albo same , starszy deutz lub fendt . Quote
Vademecum Posted December 31, 2016 Report Posted December 31, 2016 a ja uważam, że ciągnik cza dobrać do pługa, na 20 ha wystarczy jak na luzie pociągnie 3 korpusy i z pewnością taki będzie 70 - 90 km, w zależności od ziemi.120 - 150 Spokojnie poradzi z 4 korpusami. DuzyGrzegorz 1 Quote
Dobromil Posted January 1, 2017 Report Posted January 1, 2017 Ja u siebie mam bardzo lekkie ziemie i 90 km to bez problemu ciąga 4 korpusy , i na początku jak kupiłem ciągnik 90 km wszystko było OK ale po 10 latach zachciało mi się pługa obrotowego , agregatu uprawowo siewnego talerzowego no i lipa okazuje się że 90 km to za mało , dlatego uważam że ciągnik główny powinien być z zapasem a jeżeli chodzi o spalanie na jeden hektar pracy to nie będzie dużej różnicy pomiędzy 90 a 120-150 km . Quote
DuzyGrzegorz Posted January 1, 2017 Report Posted January 1, 2017 Lepsze wrogiem dobrego.Nie wiem co masz na myśli pisząc "zapas"? Jeżeli zamierzasz dobrać obciążenie do mocy przy której ciągnik pracuje najbardziej ekonomicznie to wtedy i tylko wtedy jestem za tak. Noworoczne pozdrowienia dla Forumowiczów! Quote
izydor6280 Posted January 2, 2017 Report Posted January 2, 2017 Ja u siebie mam bardzo lekkie ziemie i 90 km to bez problemu ciąga 4 korpusy , i na początku jak kupiłem ciągnik 90 km wszystko było OK ale po 10 latach zachciało mi się pługa obrotowego , agregatu uprawowo siewnego talerzowego no i lipa okazuje się że 90 km to za mało , dlatego uważam że ciągnik główny powinien być z zapasem a jeżeli chodzi o spalanie na jeden hektar pracy to nie będzie dużej różnicy pomiędzy 90 a 120-150 km .nie wiem w czym masz problem, przecież ciągnik takiej mocy nie ma problemów w dużej 3 obrotowej czy zestawie siewnym 2.5m wracając do tematu, nie nastawiaj się na jedną markę czy model, bo od kilku lat w ogłoszeniach większość starszych ciągników to odmalowany złom, patrz na stan techniczny Quote
Dobromil Posted January 2, 2017 Report Posted January 2, 2017 Kupiłem agregat uprawowo siewny talerzowy 3 metry grano szark i uprawa po żniwach jest dla mnie super ale właśnie gdy chciałem doczepić siewnik to niestety 90 km to za mało , z tego mój wniosek że np. 120 km z agregatem 3 m bez siewnika po ściernisku niewiele więcej spali od 90 km a do siania takim zestawem to będzie w sam raz no i tak dalej z ciężkimi pracami .Oczywiście do wszystkiego bardzo potrzebny jest umiar i zdrowy rozsądek i tak jak Dużygrzegorz pisze - Jeżeli zamierzasz dobrać obciążenie do mocy przy której ciągnik pracuje najbardziej ekonomicznie to wtedy i tylko wtedy jestem za tak. to o wiele więcej jest możliwości przy większym ciągniku . Może podam jeszcze jeden przykład z mojego doświadczenia pracowałem owijarką samozaładowczą z Czyżewa jednego dnia ciągnikiem 90 km Deutz dx 90 , a innego dnia T-25 i dokładnie sprawdzałem ile który spalił to uwierzcie mi że prawie tyle samo przeliczając na jedną belę .Ale chyba za daleko odeszliśmy od tematu , za 50 tyś to tylko używany a faktycznie dużo jest wymalowanych złomów trudno wybrać coś za rozsądne pieniądze Quote
Vademecum Posted January 2, 2017 Report Posted January 2, 2017 no, a ja tak przeliczałem zużycie paliwa. T 25 A1 i MTZ 82 transport beczka 3 000 litrów dystans około 40 km MTZ obleciał ten odcinek w 3 h, T 25 7h zużycie paliwa podobne. MTZ prawie całą droge na 9 biegu, a T 25 to wiadomo jak na górkach cza mieszać Quote
Dobromil Posted January 2, 2017 Report Posted January 2, 2017 3 tys litrów to około 3 tony wagi plus jakieś podwozie ,rama itp. to dla władka trochę za dużo , ale poza tym to też jest dobry przykład że dużym wcale nie jest drożej a z pewnością o wiele szybciej Tu w tym przypadku widać jeszcze jedną kwestię przy wyborze ciągnika , jeżeli jest wybór to powinno się kupić z szybką skrzynią biegów minimum 40 km/h .MTZ to chyba dosyć szybko pomyka? Quote
Vademecum Posted January 2, 2017 Report Posted January 2, 2017 szybko, ale 40 km/h nie osiągnie, no chyba , że go podkręci na 2600 obr/ min Quote
DuzyGrzegorz Posted January 3, 2017 Report Posted January 3, 2017 Tu chyba są dwie różne kwestie. Ciągnik za 50 tys. zł, czyli ciągnik o wartości w warunkach konkretnego gospodarstwa właśnie 50 tys. zł to jedna kwestia. Druga kwestia to żeby ciągnika o wartości wartości w warunkach konkretnego 5 tys. złotych nie kupić za 50 tys. zł.Traktor, podobnie jak inne środki produkcji należy kupować wtedy gdy jego wartość dla danego gospodarstwa jest nie wyższa niż ich cena. Analogicznie przy sprzedaży. Pozdrawiam Forumowiczów w Nowym Roku! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.