DuzyGrzegorz Posted January 5, 2018 Author Report Posted January 5, 2018 Z Blenderem do czynienia nie miałem więc nauka od zera. Kilka wydruków zrobiłem i kilka błędów przy okazji też popełniłem. Na razie opanowałem co zrobić aby wydruk trzymał się stołu aby nie urwał się w czasie drukowania i dał się oderwać od stołu po drukowaniu.Masz rację że to bardziej zabawka, ale czasem się przyda. Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted January 5, 2018 Report Posted January 5, 2018 Zabawka bo drogie i trzeba umieć się nią bawić, kiedyś w telewizji widziałem jak drukowali klucz francuski i działał kręciło się i rozsuwal ,jak dla mnie magia nauczysz się a na pewno ci się przyda jak mówisz można dorobić różnego rodzaju precjoza jakich nie kupisz Quote
DuzyGrzegorz Posted January 5, 2018 Author Report Posted January 5, 2018 Ciekaw jestem do czego taki klucz francuski? Może jakby cały traktor wydrukował to taki klucz by się przydał?Mnie bardziej interesują jakieś obudowy itp. Ciekawostką jest że materiał PLA jest produkowany z kukurydzy. Są też inne jak PET, ABS i Nylon. Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted January 5, 2018 Report Posted January 5, 2018 To że z kukurydzy to chyba w USA ,oni wszystko robią i do wszystkiego dodają kukurydzę nie wiem po co ten klucz ale wydrukowali i działało ;-) to był pokaz działania tego urządzenia Quote
Vademecum Posted January 6, 2018 Report Posted January 6, 2018 jest cała masa elementów plastikowych nie do kupienia - też borykam sie z tym problemem. Uszczelnienia, nawet elementy do hamowania dźwigienek sterowania hydrauliką są nie osiągalne. Quote
DuzyGrzegorz Posted January 6, 2018 Author Report Posted January 6, 2018 Jest problem z różnymi elementami plastikowymi. Też mam problemy z dokupieniem takich części nawet do polskich maszyn. Już dwa razy wymieniałem motoreduktor do pieca bo nawaliła zębatka. Pierwsza redukcyjna para jest plastikowa. Nie do kupienia. Pozdrawiam! Quote
Dobromil Posted January 7, 2018 Report Posted January 7, 2018 A jaką wytrzymałość ma element wykonany taką drukarką , czy będzie to jak np. teflon ? Jeśli będzie działać poprawnie i wykonywać trwałe elementy to może być bardzo pożyteczna zabawka Quote
Vademecum Posted January 7, 2018 Report Posted January 7, 2018 pewnie taką jaki materiał użyjesz. Quote
DuzyGrzegorz Posted January 7, 2018 Author Report Posted January 7, 2018 Zależy od filamentu jak słusznie zauważył Kolega Vademecum. Do wyboru z podstawowych jest TPU (guma na np. uszczelki itp), PLA (raczej na gadżety, twardy, łatwo pęka, z 2,5 kg kukurydzy powstaje 1 kg filamentu), PET (materiał jak butelki plastikowe, elastyczny), ABS (twardy, odporny na uderzenia, odporny na oleje), Nylon (odporny na ścieranie, odporny na uderzenia, twardy, nadaje się na zębatki, łożyska ślizgowe, elementy konstrukcji, odporny na smary i oleje, temperatura pracy do 150 stopni Celsjusza, obrabialny). Są także inne filamenty ale te mnie interesują.Nylon jest wytrzymalszy od teflonu, ale ten drugi ma większy zakres temperatur pracy. Pozdrawiam! Quote
tomcio112 Posted August 14, 2018 Report Posted August 14, 2018 Witam Panów, ja wrócę do poprzedniego tematu - spawania. Może polecić jakąś dobrą maskę? Oczywiście nie za miliony Mam już drugą za sobą.. i znów to nie jest to. Nie była wcale tania według mnie - 150 zł kosztowała. Quote
DuzyGrzegorz Posted August 14, 2018 Author Report Posted August 14, 2018 Raczej napisz jakie ma parametry. Ile ma DIN w stanie rozjaśnienia, ile ma DIN w stanie zaciemnienia, jaki czas reakcji?Jeżeli masz maskę z czasem reakcji większym niż 1/25000 s to będzie Cię oślepiać i nie będziesz widział nic podczas spawania. W stanie jasnym maska powinna mieć jak najmniej DIN, poniżej 4. Ważne aby miała kilka czujników aby nie było sytuacji z zasłonięciem jedynego czujnika. Jeżeli chodzi o klasę filtra to najlepiej aby były to cztery jedynki, a zwłaszcza na pierwszym i trzecim miejscu. Pozdrawiam! Quote
tomcio112 Posted August 16, 2018 Report Posted August 16, 2018 Dzięki DużyGrzegorz!Już wstępnie wiem według jakich podstawowych parametrów szukać przyłbicy. Według Twoich porad wyszukałem coś w rozsądnej cenie o poniższych parametrach:- 4 czujniki łuku- stan jasny: 4- stan ciemny: 9-13- klasa optyczna: 1/2/1/3- czas reakcji: 1/25000- ochrona przeciw UV/IR DIN 16- czas rozjaśniania: 0,1 - 1 s- czas zaciemniania: 0,3 - 0,8 ms- zasilana na baterie 2x3V CR2450 Parametry są chyba do przyjęcia? Może Ty zaproponujesz jaki konkretny model godny polecenia DuzyGrzegorz? Quote
Vademecum Posted August 16, 2018 Report Posted August 16, 2018 jednak nie maska tylko przyłbica ja przyłbicy nie używam mam 2 maski jedna ma mocniejsze przyciemnienie a druga słabsze ale od lat sie zleniwiłem i sąsiad napalony spawacz robi mi większość spawań. On tylko przyłbicy używa. Quote
tomcio112 Posted August 16, 2018 Report Posted August 16, 2018 Potocznie mówię na to maska, ale profesjonalnie jest to przyłbica dlatego poprawiłem się W takim razie czym różni się maska spawalnicza od przyłbicy spawalniczej? Gdzie jest ta granica rozrózniania? Quote
Vademecum Posted August 16, 2018 Report Posted August 16, 2018 maske trzymasz w ręce a przyłbice masz na głowie Quote
DuzyGrzegorz Posted August 16, 2018 Author Report Posted August 16, 2018 W pozycjach mało wygodnych czasami obserwujemy łuk pod kątem i może wtedy być problem z tą trójką na końcu, ale nie powinno być problemu jeżeli nie jesteś spawaczem zawodowym. Ja też nie jestem. Parametry mi się podobają. Ja mam z jednym sensorem i zdarza się że nie "patrzy" bezpośrednio na łuk. Wtedy jest opóźnienie zaciemnienia. Ma też zasilanie bateryjne co znacznie przyśpiesza działanie. Teraz dobierz elektrody. Ja często używam RC i C. Cienkie blachy spawam Ok.63.20. Pozdrawiam! Quote
tomcio112 Posted August 17, 2018 Report Posted August 17, 2018 Dzięki za poradę DuzyGrzegorz! Cieszy mnie Twoja opinia, bo przyłbica w dość atrakcyjnej cenie jest, 200 zł Koledzy mówili że muszę kupić firmówkę za 300-400 zł ale ja patrzyłem na ich dane techniczne to kryją się do tej co znalazłem, więc na prawdę cena nie zawsze współgra z jakością. Czy używacie rękawic do spawania jakie najlepsze? Ja to robię na razie bez, ale myślę żeby zakupić. Pewnie nie będzie to wygodne ale możecie coś podpowiedzieć? Vademecum to w takim razie interesuje mnie przyłbica a nie maska Wszystko się wyjaśniło ;p Quote
Vademecum Posted August 17, 2018 Report Posted August 17, 2018 rekawice to skórzane, wysokie. Ja nie używam. Quote
tomcio112 Posted August 17, 2018 Report Posted August 17, 2018 ze skóry bydlęcej podobno najlepsze? Quote
Robert ;-) Posted August 17, 2018 Report Posted August 17, 2018 Mam przyłbice samościemniajacą mam też komplet ochraniaczy ze skóry rekawice po łokcie ,fartuch ochraniacze na buty ale nie używam za to mam popalone buty spodnie a czasem i swoją osobistą skóre,po poprostu nie chce sie ubierać jak się spawa mało a końcem końców to błąd,a wracając do maski moja kosztowała coś koło 100zl a jest Oki Quote
DuzyGrzegorz Posted August 17, 2018 Author Report Posted August 17, 2018 Ja za swoją dałem 260 zł, ale to chyba 4 lata temu. Profesjonalna kosztowała wtedy ok. 700 zł.Rękawice ja wybieram całe ze skóry licówki. Zapewniają dobre wyczucie w ręku ale mniejszą ochronę w stosunku do rękawic w których wewnętrzna część wykonana jest ze skóry surowej. Takie są najlepsze ale jam mam fobię do wszelkich rękawic więc mnie nie naśladuj. Pozdrawiam! Quote
tomcio112 Posted August 17, 2018 Report Posted August 17, 2018 Poszperałem i znalazłem jeszcze lepszą, za 180 zł, nie jakąś firmówkę ale parametry widzę ma lepsze:Podobno fajna jest ta funkcja szlifowania. Ale jeśli to nie jest firmówka czy warto kupować? Opinie ma różne, zresztą jak inne rzeczy...Zakres zaciemnienia: 9 - 13 wg DINOchrona UV/IR: 16 wg DINCzas przełączania jasny/ciemny: 1/20000sZaciemnienie w stanie jasnym: 4 wg DINCzas przełączania - ciemny/jasny: 0,3 - 0,9s (skokowe)Klasa filtra: 1/1/1/1Regulacja czułości: płynnaZasilanie: FotoogniwoSpawanie/Szlifowanie: TAK/TAKWłączanie/wyłączanie: AutomatyczneIlość fotoczujników: 4Pole widzenia: 98 x 55mmCo powiecie na taką? Quote
Vademecum Posted August 17, 2018 Report Posted August 17, 2018 sąsiad ma taki fartuch, ochraniacze na nogi i coś tam jeszcze, wszystko ze skóry. Waga tego naprawde spora - licze ponad 10 kg , pomyśleć że lato z 30 stopni i idziesz do pracy spawać. Przypomina mi sie HPR- tam milicja wysyłała nierobów. Ubiór azbestowy a w piecu ok. 80 st. teraz już nie pamiętam dokładnie ale chyba 15 min. murowania w szamocie i 30 min. dochodzenia do siebie.Sąsiad opowiadał jak w ostrawie tylko żłobił łukiem elektrycznym, tam to wskazana taka ochrona. Quote
DuzyGrzegorz Posted August 17, 2018 Author Report Posted August 17, 2018 Długi czas przełączenia na ciemny. Jakoś w te jedynki nie wierzę. Brak zasilania bateryjnego co się wiąże z czasem przełączania. Reszta ok. Z funkcji szlifowania nie będziesz Kolego korzystał. Pozdrawiam! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.