Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,potrzebuję porady,otóz po 11 latach padł mi aku przy 60-ce,była to duża 12ka o poj.160 AH,teraz w Grene jest duży wybór i pytają się ile chce amperowy,ja nigdy na to nie zwracałem uwagi,interesowałem się tylko pojemnością .W sprzedaży mają 170 AH 1000 A,lub 1400A,proszę o poradę czy 1000A wystarczy bo 1400A jest oczywiście droższy -pozdrawiam

Posted

To zależy w jakich porach roku użytkujesz ciągnik, jak typowo w lato tylko a w zimę stoi nie odpalany to weź ten 1000A, a jak użytkujesz często w zimę to wiadomo weź mocniejszy.

Ogólnie to poleciłbym Ci wrócić do 2x6V tak jak było, wg. mnie lepiej wtedy kręci, pozdrawiam 

Posted

ja już mam praktykę z dużą 12ką,z boku rozrusznika,znika problem z dostępem i im więcej mostków tym gorzej(mam na myśli mostek pomiędzy dwiema szóstkami)-pozdrawiam

Posted

ja użytkuję ciągniki podobnie jak Kamilc 360 , w 30ce i 60ce mam 95Ah 800A i jeden z nich ma już chyba 10ty rok. i co ważne mieszczą się w oryginalnych skrzynkach.

Posted
Ja użytkuje 120 Ah praktycznie we wszystkim. Co rok kupuję Nowy na żniwa a po żniwach idzie do ostrówka czasem do LT mf 255 . Polecam tylko 12v Kolego popytaj jakiego producenta bo na rynku jest mnóstwo hały.
Posted

Ja jestem zwolennikiem dwóch 6tek :) ale skoro chcesz dwunastkę bierz mocniejszą a to dlatego że w zimie mocniejsze uderzenie sie przyda zwłaszcza jeżeli garaż nieogrzewany.

Pozdrawiam

Posted

Może Ci wyjaśnię o co chodzi z tym prądem. Akumulator jest testowany na różne sposoby stąd różne wyniki. Nie będę wchodził w szczegóły i nie będę zarzucał wzorami ale popatrz Kolego jedynie na prąd wg normy DIN. Normy podają po jakim czasie kręcenia przy najczęściej -18 stopni Celsjusza mamy napięcie:

DIN: rozładowanie w ciągu 30 s do napięcia 9V.
IEC: rozładowanie w ciągu 60 s do napięcia 8,4V.
SAE: rozładowanie w ciągu 30 s do napięcia 7,2V.
EN: rozładowanie w ciągu 10 s do napięcia 7,5V.

Rozrusznik jest na napięcie 12 V ale prąd wg DIN jest przy napięciu 9V. Sprawność elektryczna rozrusznika to ok. 80%. Akumulatora również 80% bo nie zawsze jest nowy. Stąd wniosek że aby obliczyć  minimalny prąd rozruchowy trzeba podzielić moc rozrusznika w watach przez 5,76. W przypadku rozrusznika C-360 o mocy 2,8 kW potrzeba 486 A. Masz wtedy pewność że przy -18 stopni po 30 sekundach kręcenia będziesz miał minimum 9 V i jeszcze 20% rezerwy na zużycie akumulatora. Jeżeli nie chcesz dobierać wg normy DIN to pamiętaj że twój rozrusznik jest wg normy DIN jeżeli jest tzw. wolnoobrotowy lub wg normy EN jeżeli jest tzw. wysokoobrotowy. Nie przekraczaj znacznie prądu rozruchowego akumulatora od prądu koniecznego. Nie zapomnij doliczyć prądu świec żarowych! Pozdrawiam!

Posted
Ja już parę lat temu popłynąłem na centrze do samochodu. Kolego firmy nie polecę bo to się zmienia. Kupuję U jednego handlowca akumulatorów i on jest na bieżąco , mówi że teraz takie czy inne mają reklamację. Ja już się przekonałem do rolniczych akumulatorów. W LT Nowy wytrzymał niecały rok a na rolniczym który sezon chodził w kombajnie dwa sezony chodzi w lt i zimą była ostra i nigdy mnie nie zawiódł.
Posted

Nie kupuj z górnej półki i nie kupuj bezobsługowego. Najtańszych też nie kupuj. Pozostałe prezentują podobną jakość. Kiedyś bardzo dobre były VARTA ale teraz są słabe, a pozostały drogie. BOSCH to też VARTA. Pozdrawiam!

Posted

od siebie odradzam ZAP, każdy z 3 wytrzymał z bólem 4 lata

centra też ostatnio nie cieszy się dobrą opinią

chyba najlepiej celować w średnią półkę, jak już wspomniał kolega wyżej, poziom każdego będzie podobny

Posted

Nadwyżka to ok. 80 A prądu rozruchowego i z tego jeszcze prąd na świecę żarową ok. 25 A (tyle bierze świeca C-330, ile świeca C-360 nie wiem). Tej nadwyżki to zaledwie ok. 55 A. Nie nazwałbym tej nadwyżki "niezłą", raczej nazwałbym "bez zbędnego zapasu", choć ta nadwyżka złą nie jest. Pozdrawiam!

Posted

skoro 170ka nie ma zbyt dużej nadwyżki , to jak mogę ocenić swoją 95Ah , która już przeżyła dziewięć wiosenek i dalej kręci bez doładowań ??

Posted

Nadwyżka to ok. 80 A prądu rozruchowego i z tego jeszcze prąd na świecę żarową ok. 25 A (tyle bierze świeca C-330, ile świeca C-360 nie wiem). Tej nadwyżki to zaledwie ok. 55 A. Nie nazwałbym tej nadwyżki "niezłą", raczej nazwałbym "bez zbędnego zapasu", choć ta nadwyżka złą nie jest. Pozdrawiam!

nie ma świecy w 360, a jeśli już ktoś zakłada to wyłącznie płomieniowe  ;)

Posted

Płomieniowa mniej prądu ciągnie, ale zawsze coś tam skubnie z akumulatora zanim się zakręci

Sam mam jedną 12 nastke ale trochę jest za mała, w lato wystarcza w zupełności , ale zimą wspmagalem się rozruchem,

Co prawda do dwóch 6 na pewno nie wrócę.

Posted

Nie wiem dlaczego jesteście nastawieni sceptycznie do 2ch 6tek moje z "autopart" czy jakoś tak mają już 10 lat ale to chyba już będzie ich ostatni sezon :( ostatnio jak bylem w sklepie to przypadkiem zapytałem o cenę 2ch 6tek to gość powiedział za dwie 190tki 430zl więc nawet ze względów finansowych wolał bym kupić te szóstki a niżeli tą co kupił Pan Henryk.

 

Pozdrawiam

Posted

Już pisałem o tym, wprawdzie nie w kontekście akumulatorów ale pisałem. Też kiedyś miałem dwa akumulatory w szeregu. Po siedmiu latach jeden padł. Zacząłem szukać przyczyny. Okazało się że przez zebrany na obudowie brud był przyczyną upływu prądu. Na obydwu nieco inny upływ przez co stopień naładowania obu był nieco inny i w szeregu alternator jeden przeładowywał a drugi nie doładowywał. To były czasy kiedy dobry prostownik nie był osiągalny. Oczywiście przyczyną nie był wadliwy akumulator lecz moja wadliwa obsługa.

Obecnie bez problemu można kupić dobre prostowniki i z obsługą akumulatorów połączonych w szereg nie ma problemu. Bez problemu można precyzyjnie wyrównać stopień naładowania każdego akumulatora w szeregowym ich połączeniu. Pozdrawiam!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...