Kamilc-360 Posted May 9, 2017 Report Posted May 9, 2017 Witam Mam takie pytanie otóż mam klimatyzacje w moim ciągniku Ursus 6824 i tam jest tak że nawiewy są tylko 2 od dołu i jeden na szybę. No i wiecie że zimne powietrze idzie w dół a i jeszcze te nawiewy dmuchają tylko na dół i ta klima jak jest ze 25.C i ostre słońce to nie za dużo daje. I do tego jak silnik się mocno rozgrzeje to choć klima chodzi to powietrze leci może nie ciepłe ale takie no letnie, a przecież przy włączonej klimie musi być schłodzone. Ogólnie ta klima działa jak silnik jest w zimny i np. na jesieni nawet jak sie rozgrzał ale na dworze było chłodno to włączałem ją bo szyby parowały no to do tego się spisywała dobrze.I o co mi chodzi no nawiewów nie dam raczej rady zmienić by dmuchały w twarz bo nie ma miejsca nawet, ale jakby wymienić sprężarkę klimatyzacji na MEGA mocniejszą? No wiecie jakby cały czas mocno schłodzone powietrze dawało nawet na dół to wtedy coś powinno dać, prawda? Może wiecie gdzie taką klimatyzacje a dokładnie sprężarkę dokupić? Jaki model żeby pasował i w ogóle? Dodam że układ klimatyzacji został nabity w zeszłym roku a filtr został wyczyszczony jak coś.Dam Wam teraz link do filmu gdzie zrobiłem Wam ogólne zdjęcia układu abyście sobie zobaczyli LINK DO FILMU https://www.youtube.com/watch?v=B9Ank9PaMZw&feature=youtu.be Quote
Vademecum Posted May 9, 2017 Report Posted May 9, 2017 koszt takiej sprężarki to może być kilka tysi. taki ciągnik, firma która niema doświadczenia ani zaplecza experymentalnego wypuszcza co wyjdzie.to tak jak MTZ niby fajne rozwiązania ale nic nie działa jak należy. O tyle lepszy rusek że jest go dużo i niema problemu z częściami. Wracając do tematu to szkoda każdej złotówki na inwestowanie w prototyp.... Quote
Kamilc-360 Posted May 9, 2017 Author Report Posted May 9, 2017 A wiesz może od czego zależy ta siła że tak powiem chłodzenia? Na co się patrzy na sprężarce nie wiem jej moc pojemność albo coś? Quote
Vademecum Posted May 9, 2017 Report Posted May 9, 2017 nie mam pojęcia. ale dziwi mnie że jak silnik pracuje to słabo chłodzi. Zwróć uwage skaď zasysa powietrze bo może gdzieś od ciepłego silnika bierze gorące powietrze. Quote
Kamilc-360 Posted May 9, 2017 Author Report Posted May 9, 2017 właśnie tego nie wiem, masz na filmiku zdjęcia na ostatnim jest filtr powietrza kabiny umieszczony z tylu w dachu czyżby jakoś stamtąd?No bo powietrze musi najpierw przez filtr przejść co nie? Quote
DuzyGrzegorz Posted May 9, 2017 Report Posted May 9, 2017 Sprawdź czy nie brakuje czynnika chłodzącego. Jeżeli tak to sprawdź szczelność. Może tylko parownik jest zarośnięty brudem. Pozdrawiam! Quote
Kamilc-360 Posted May 9, 2017 Author Report Posted May 9, 2017 Czynnika nie brakuje był nabijany w zeszłym roku a szczelne No też wszystko jest Quote
grzepaku1 Posted May 9, 2017 Report Posted May 9, 2017 Nie znam tego ciągnika ale skoro klimatyzacja działa na zimnym silniku a na ciepłym słabo to sprawdż czy przypadkiem nie działa ogrzewanie np.nie domknięty zawór nagrzewnicy Quote
DuzyGrzegorz Posted May 9, 2017 Report Posted May 9, 2017 A z jakiego powodu w zeszłym roku był nabijany? Raczej nie dlatego że instalacja jest szczelna. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted May 9, 2017 Report Posted May 9, 2017 do czynnika chłodzącego dodawany jest barwnik i tam gdzie ucieka farbuje na zielono albo czerwono, przeważnie na połączeniach albo na wale sprężarki. czynnik jest bardzo przenikliwy.A po nabiciu chłodził dobrze ? Quote
DuzyGrzegorz Posted May 9, 2017 Report Posted May 9, 2017 No właśnie. Może masz dodany marker UV? Niektórzy mechanicy tak robią. Jak dłużej na takim czynniku pojeździsz sprężarka do wymiany. Do sprawdzenia usuwa się dotychczasowy czynnik a w jego miejsce daje się czynnik z markerem. Po diagnostyce usuwa się czynnik z markerem i zastępuje bez markera. Na czynniku z markerem sprężarka klimatyzacji nie pożyje. Są oleje z markerem UV do sprężarek, ale nie słyszałem aby jakiś producent klimatyzacji dopuścił je do stosowania w swoim sprzęcie. Pozdrawiam! Quote
Kamilc-360 Posted May 10, 2017 Author Report Posted May 10, 2017 Słuchajcie układ był nabijany bo ciągnik stał 6 lat więc a nabiłem bo już te 100zl nie będę dziadował.2 sprawa No to jest tak kurczę jak w samochodzie, nawet przecież jak weźmiecie na zimne a nie macie klimy i silnik się rozgrzej to będzie leciało ciepłe co nie? No, ale w samochodzie jak włączycie klimatyzacje wtedy to zachwile robi się zimne a tu w moim ciągniku kurde nie.Ona jak będzie chodzić od momentu zapalenia silnika to będzie chłodzić ale jak się silnik rozgrzeje to już chłodzenie słabnie a jak jeszcze na dworze jest gorąco to i nawet przy włączonej klimie będzie ciepłe powietrze lecieć Quote
Vademecum Posted May 10, 2017 Report Posted May 10, 2017 to jak tyle stał to może nie trzymać już czynnika. skąd wiesz że go masz ? z drugiej strony pytałem czy po nabiciu chłodził jak należy. Robert ;-) 1 Quote
DuzyGrzegorz Posted May 11, 2017 Report Posted May 11, 2017 Doładowanie polega na wyciągnięciu czynnika, zmierzeniu jego ilości i dodaniu odpowiedniej brakującej ilości, a następnie ponownym napełnieniu układu. W układzie nie sprawdzisz ile go jest. Pozdrawiam! Quote
ZaopatrzenieRolnictwa Posted August 24, 2017 Report Posted August 24, 2017 Dokładnie tak jak pisze Przedmówca i moim zdaniem to również kwestia czynnika, zresztą nie piszesz nic odnośnie tego czy po napełnieniu chłodzi jak należy. Drugą z opcji do ponownego sprawdzenia jest parownik. Ciągnik stał bardzo długo bo aż 6 lat przy czym cały układ klimy nie był wtedy włączany więc brak czynnika może być jak najbardziej realny. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.