Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam. W 2010 roku nabyłem spadek po ojcu. Jest to ziemia rolna jedna działka i druga działka budynek mieszkalny.  Współwłaścicielem jest brat ojca mamy po 50%. Teraz ja chciałbym sprzedać swoją część osobie trzeciej tzn dogadaliśmy się z wujkiem że on zatrzymuje dom  a ziemia rolna jest moja. Jak należy zrobić to prawnie? Czy pierw podzielić to notarialnie czy jest inna opcja - proszę o wskazówki. Niestety nie jestem rolnikiem bo myślałem żeby wuj zrzekł się na mnie swojej cześci ziemi a ja w zamian przepisze swoje udziały do domu jemu.

Posted

Ja tam na prawie sie nie znam :) ale wydaje mi sie że trzeba by załatwić notariusza żeby było czarne na białym co kogo (tz. ziemia twoja dom wuja), ale najlepiej sięgnąć do źródła czyli do notariusza bo może wszystko można by było załatwić "za jednym zamachem"

Pozdrawiam

Posted

Zakładam że masz 1/2 a nie 50%. Z Twojego opisu wynika że właśnie tak jest.

Są dwa rozwiązania. Tańsze to skierować wniosek o zniesienie współwłasności do sądu właściwego ze względu na położenie nieruchomości. Droższe to sporządzenie sporządzenie umowy zniesienia współwłasności nieruchomości w formie aktu notarialnego. Zarówno postanowienie sądu jak i akt notarialny są podstawą wpisu własności nieruchomości w księdze wieczystej. Pozdrawiam!

Posted
Czyli zniesienie współwłasności i podział zgodny bez roszczeń jakiejś spłaty jest możliwy i zgodny z prawem? Mogę stać się właścicielem ziemi rolnej a wuj domu mieszkalnego.
Posted
a kolego czy wyobrażasz sobie że w demokratycznym kraju prawo mogłoby kogoś pozbawić własności ? albo zmusić do sprzedaży za kto ile da ? Prawo które zaostrzyło obrót ziemią nie dotyczy spadków.
Posted