Damian2320 Posted October 4, 2017 Posted October 4, 2017 Witam wczoraj zamontowałem na swojej 60-ce tura sterowanego joystickem na odzielnej hydraulice. Z przodu jest zamontowany pompa nsz 32l napędzana z wału. Problem polega na tym że rozrusznik ma ciężko zakręcić (myślę że to się wyrobi z czasem) a jak już odpali to tur strasznie wolno działa. Myślę że jak na pompę o wydajności około 32l jest to za wolno. Czy jest tako możliwość że układ jest jeszcze zapowietrzony i dlatego tak się dzieje? Quote
Robert ;-) Posted October 4, 2017 Posted October 4, 2017 To że ma ciężej kręcić to normalne pompa i olej stawia opór , jaki masz olej zalany w tym układzie Że wolno chodzi to może być też wina oleju, za gesty teraz chłodno i tym bardziej Quote
Damian2320 Posted October 4, 2017 Author Posted October 4, 2017 Mam zalany Agrol. Dzisiaj odpalił normalnie więc chyba będzie dobrze. Może być jeszcze zapowietrzony układ? Chciałem podnieść się na turze to musiałem około 2min trzymać joystick w pozycji opuszczania zanim się podniósł przód Quote
Robert ;-) Posted October 4, 2017 Posted October 4, 2017 Skoro działa z opóźnieniem móże być jeszcze powietrze w układzie,Co do trudności z paleniem to tak będzie ze będzie potrzeba więcej prądu na rozruch Rub ruchy max wysow , max wsow siłowników, kilka razy to się od powietrza Quote
DuzyGrzegorz Posted October 4, 2017 Posted October 4, 2017 Pompa powinna mieć podaną wydajność na 1 obrót. Jak mechanicznie masz podłączoną pompę? Ciężki rozruch może wynikać ze zbędnej konieczności wytworzenia ciśnienia przez pompę. Pozdrawiam! Quote
Damian2320 Posted October 4, 2017 Author Posted October 4, 2017 Pompa jest połączona poprzez kardan Quote
DuzyGrzegorz Posted October 4, 2017 Posted October 4, 2017 Czyli ma obroty silnika. W stanie nowym jej wydajność jest osiągana przy 2000 obr/min i zerowym ciśnieniu. Przy ciśnieniu znamionowym sprawność nowej pompy zębatej wynosi 85% dla oleju o zalecanej dla danej pompy lepkości, więc jej wydajność jest niższa o 15% od deklarowanej. Wraz ze spadkiem lepkości oleju spada sprawność pompy. Sprawność wraz ze zużyciem spada. Sprawność też spada wraz ze spadkiem obrotów. Przy tysiącu to 70%, a przy pięciuset 40%. Pompy tłoczkowe mają znacznie wyższą sprawność na poziomie 98% przy 2000 obr/min, więc nawet przy pięciuset obrotach na minutę sprawność jest ponad 90%. Lepiej nadają się do TURA pompa tłoczkowa gdyż jej wydajność w zależności od obrotów jest praktycznie liniowa, a nie wykładnicza jak w przypadku pomp zębatych.Przed odpowietrzeniem sprawdź szczelność przewodu miedzy pompą a zbiornikiem oleju. Sprawdź czy olej robi się szybko ciepły. Pozdrawiam! Quote
Damian2320 Posted October 5, 2017 Author Posted October 5, 2017 Wszytko jest szczelne,a co do oleju to pompa robi się lekko ciepła Quote
DuzyGrzegorz Posted October 5, 2017 Posted October 5, 2017 Ale czy robi się lekko ciepła podczas pracy TUR-em czy podczas pracy nie używając TUR-a? Czy olej w zbiorniku się pieni? Pozdrawiam! Quote
DuzyGrzegorz Posted October 5, 2017 Posted October 5, 2017 Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. nie masz przypadkiem zbiornika oleju poniżej pompy albo poniżej rozdzielacza i nie masz w układzie zaworu zwrotnego? Czy przewód powrotny wchodzi poniżej poziomu oleju w zbiorniku? Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted October 5, 2017 Posted October 5, 2017 z pierwszego postu kolegi można wnioskować, że olej niema się gdzie podziać , rozdzielacz nie puszczcza takiej ilości oleju jaką podaje pompa. Quote
DuzyGrzegorz Posted October 5, 2017 Posted October 5, 2017 To już pisałem w poście #5. Układ się ewidentnie zapowietrza i też musi być tego jakaś przyczyna. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted October 5, 2017 Posted October 5, 2017 miałem na myśli zamałą przepustowość rozdzielacza do tej pompy. nie zapowietrzanie. jeszcze istotne z czego jest ssanie pompy, powinna być rura . na oko min 3/4 cala a nawet 1" Quote
Vademecum Posted October 5, 2017 Posted October 5, 2017 no tak kolego, napisałeś. ale nie wprost . pozdrawiam Quote
Damian2320 Posted October 5, 2017 Author Posted October 5, 2017 Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro Quote
Damian2320 Posted October 5, 2017 Author Posted October 5, 2017 Czy mompa się grzeje to ciężko jest mi stwierdzić bo tura mam zamontowane go od poniedziałku i nie używam ciągnika na codzień. W układzie nie ma zaworu zwrotnego( chyba że w osprzęcie tura). Przewód powrotny jest wyżej od poziomu oleju Ssanie olej jest poprzez smok od silnika od autobusu.Niewiele jakiej grubości jest przewód zasilający ale grubszy od powrotu Quote
Vademecum Posted October 5, 2017 Posted October 5, 2017 nic nie widać na tych zdjęciach. najpierw zobacz na przepustowość rozdzielacza, czy może współpracowac z pompą o takiej wydajności. zbiornik oleju powyżej pompy a dojście jak pisałem wyżej i tak by niemiało dołów poniżej pompy. dojście najlepiej z rury. jak dasz węża z pętlami to źle. Quote
Damian2320 Posted October 5, 2017 Author Posted October 5, 2017 Zdjęcia podesłałem żeby było widać mniej więcej na jakich wysokościach jest to zamontowane Quote
Damian2320 Posted October 5, 2017 Author Posted October 5, 2017 W jaki sposób mogę sprawdzić ten rozdzielacz Quote
Vademecum Posted October 5, 2017 Posted October 5, 2017 wywal ten smok z autobusu. zastanów sie jaką ma wydajność pompa smarująca silnik autobusu a pompa z hydrauliki 80 konnego ciągnika. Smok musisz zrobić z siatki i nie zapomnij o filtrze. jest masa ostrówków na części i możesz poszukać po ogłoszeniach, zobaczyć smok i filtr na przewodzie ciśnieniowym, te przewody ciśnieniowe ostrówka będą miały cal albo nawet 30 mm Quote
Vademecum Posted October 5, 2017 Posted October 5, 2017 rozdzielacz powinienł mieć tabliczke znamionową, zresztà to ty wiesz skąd go wziąłeśm od czego. Quote
Damian2320 Posted October 5, 2017 Author Posted October 5, 2017 Dzisiaj po pracy pobawię się jeszcze tym turem może coś się poprawi. Odpowietrza się układ na pusto czy pod obciążeniem? Quote
Vademecum Posted October 5, 2017 Posted October 5, 2017 na pusto i na wolnych obrotach bo jak uderzy ciśnienie oleju z powietrzem to morze uszkodzić uszczelniacz. powietrze musi wyjść albo z olejem albo przez uszczelniacze na siłownikach czy rozdzielaczu. ale moim zdaniem u ciebie albo pompa ma ograniczone ssanie albo tłoczenie. obstawiam ten smok. na smoku jest sitko jak w konewce czy siatka np. 2x2 mm, 3x3 mm 5x5mm. jaka średnica rury.masz ewidentnie coś z przepływem oleju Quote
Damian2320 Posted October 5, 2017 Author Posted October 5, 2017 Po pracy pobawię się jeszcze turem może się odpowietrzy i będzie lepiej. Odpowietrzać na pusto czy z obciążeniem ? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.