Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z turem c360

Tur C360 Hydraulika Zewnętrzna

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Damian2320

Damian2320

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 04 październik 2017 - 16:46

Witam wczoraj zamontowałem na swojej 60-ce tura sterowanego joystickem na odzielnej hydraulice. Z przodu jest zamontowany pompa nsz 32l napędzana z wału. Problem polega na tym że rozrusznik ma ciężko zakręcić (myślę że to się wyrobi z czasem) a jak już odpali to tur strasznie wolno działa. Myślę że jak na pompę o wydajności około 32l jest to za wolno. Czy jest tako możliwość że układ jest jeszcze zapowietrzony i dlatego tak się dzieje?
  • 0

#2 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 04 październik 2017 - 17:15

To że ma ciężej kręcić to normalne pompa i olej stawia opór , jaki masz olej zalany w tym układzie
Że wolno chodzi to może być też wina oleju, za gesty teraz chłodno i tym bardziej
  • 0
Moja siła robocza c355 i mtz80

#3 Damian2320

Damian2320

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 04 październik 2017 - 19:02

Mam zalany Agrol. Dzisiaj odpalił normalnie więc chyba będzie dobrze. Może być jeszcze zapowietrzony układ? Chciałem podnieść się na turze to musiałem około 2min trzymać joystick w pozycji opuszczania zanim się podniósł przód
  • 0

#4 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 04 październik 2017 - 19:46

Skoro działa z opóźnieniem móże być jeszcze powietrze w układzie,
Co do trudności z paleniem to tak będzie ze będzie potrzeba więcej prądu na rozruch
Rub ruchy max wysow , max wsow siłowników, kilka razy to się od powietrza
  • 0
Moja siła robocza c355 i mtz80

#5 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 04 październik 2017 - 19:54

Pompa powinna mieć podaną wydajność na 1 obrót. Jak mechanicznie masz podłączoną pompę? Ciężki rozruch może wynikać ze zbędnej  konieczności wytworzenia ciśnienia przez pompę. Pozdrawiam!


  • 0

#6 Damian2320

Damian2320

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 04 październik 2017 - 20:11

Pompa jest połączona poprzez kardan
  • 0

#7 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 04 październik 2017 - 21:47

Czyli ma obroty silnika. W stanie nowym jej wydajność jest osiągana przy 2000 obr/min i zerowym ciśnieniu. Przy ciśnieniu znamionowym sprawność nowej pompy zębatej wynosi 85% dla oleju o zalecanej dla danej pompy lepkości, więc jej wydajność jest niższa o 15% od deklarowanej. Wraz ze spadkiem lepkości oleju spada sprawność pompy. Sprawność wraz ze zużyciem spada. Sprawność też spada wraz ze spadkiem obrotów. Przy tysiącu to 70%, a przy pięciuset 40%. Pompy tłoczkowe mają znacznie wyższą sprawność na poziomie 98% przy 2000 obr/min, więc nawet przy pięciuset obrotach na minutę sprawność jest ponad 90%. Lepiej nadają się do TURA pompa tłoczkowa gdyż jej wydajność w zależności od obrotów jest praktycznie liniowa, a nie wykładnicza jak w przypadku pomp zębatych.

Przed odpowietrzeniem sprawdź szczelność przewodu miedzy pompą a zbiornikiem oleju. Sprawdź czy olej robi się szybko ciepły. Pozdrawiam!


  • 0

#8 Damian2320

Damian2320

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 05 październik 2017 - 05:13

Wszytko jest szczelne,a co do oleju to pompa robi się lekko ciepła
  • 0

#9 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 05 październik 2017 - 05:43

Ale czy robi się lekko ciepła podczas pracy TUR-em czy podczas pracy nie używając TUR-a? Czy olej w zbiorniku się pieni? Pozdrawiam!


  • 0

#10 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 05 październik 2017 - 05:53

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. nie masz przypadkiem zbiornika oleju poniżej pompy albo poniżej rozdzielacza i nie masz w układzie zaworu zwrotnego? Czy przewód powrotny wchodzi poniżej poziomu oleju w zbiorniku? Pozdrawiam!


  • 0

#11 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 05 październik 2017 - 06:07

z pierwszego postu kolegi można wnioskować, że olej niema się gdzie podziać , rozdzielacz nie puszczcza takiej ilości oleju jaką podaje pompa.
  • 0

#12 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 05 październik 2017 - 06:13

To już pisałem w poście #5. Układ się ewidentnie zapowietrza i też musi być tego jakaś przyczyna. Pozdrawiam!


  • 0

#13 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 05 październik 2017 - 06:28

miałem na myśli zamałą przepustowość rozdzielacza do tej pompy. nie zapowietrzanie. jeszcze istotne z czego jest ssanie pompy, powinna być rura . na oko min 3/4 cala a nawet 1"
  • 0

#14 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 05 październik 2017 - 06:29

no tak kolego, napisałeś. ale nie wprost . pozdrawiam
  • 0

#15 Damian2320

Damian2320

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 05 październik 2017 - 07:44

thumbnails.jpg 2_t.jpg 3_t.jpg
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro
  • 0

#16 Damian2320

Damian2320

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 05 październik 2017 - 07:57

Czy mompa się grzeje to ciężko jest mi stwierdzić bo tura mam zamontowane go od poniedziałku i nie używam ciągnika na codzień.

W układzie nie ma zaworu zwrotnego( chyba że w osprzęcie tura). Przewód powrotny jest wyżej od poziomu oleju

Ssanie olej jest poprzez smok od silnika od autobusu.
Niewiele jakiej grubości jest przewód zasilający ale grubszy od powrotu
  • 0

#17 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 05 październik 2017 - 07:58

nic nie widać na tych zdjęciach. najpierw zobacz na przepustowość rozdzielacza, czy może współpracowac z pompą o takiej wydajności. zbiornik oleju powyżej pompy a dojście jak pisałem wyżej i tak by niemiało dołów poniżej pompy. dojście najlepiej z rury. jak dasz węża z pętlami to źle.
  • 0

#18 Damian2320

Damian2320

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 05 październik 2017 - 08:03

Zdjęcia podesłałem żeby było widać mniej więcej na jakich wysokościach jest to zamontowane
  • 0

#19 Damian2320

Damian2320

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 05 październik 2017 - 08:04

W jaki sposób mogę sprawdzić ten rozdzielacz
  • 0

#20 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 05 październik 2017 - 08:06

wywal ten smok z autobusu. zastanów sie jaką ma wydajność pompa smarująca silnik autobusu a pompa z hydrauliki 80 konnego ciągnika. Smok musisz zrobić z siatki i nie zapomnij o filtrze. jest masa ostrówków na części i możesz poszukać po ogłoszeniach, zobaczyć smok i filtr na przewodzie ciśnieniowym, te przewody ciśnieniowe ostrówka będą miały cal albo nawet 30 mm
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Tur, C360, Hydraulika, Zewnętrzna

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych