Jump to content

Recommended Posts

Posted
Witam wczoraj zamontowałem na swojej 60-ce tura sterowanego joystickem na odzielnej hydraulice. Z przodu jest zamontowany pompa nsz 32l napędzana z wału. Problem polega na tym że rozrusznik ma ciężko zakręcić (myślę że to się wyrobi z czasem) a jak już odpali to tur strasznie wolno działa. Myślę że jak na pompę o wydajności około 32l jest to za wolno. Czy jest tako możliwość że układ jest jeszcze zapowietrzony i dlatego tak się dzieje?
Posted

To że ma ciężej kręcić to normalne pompa i olej stawia opór , jaki masz olej zalany w tym układzie

Że wolno chodzi to może być też wina oleju, za gesty teraz chłodno i tym bardziej

Posted
Mam zalany Agrol. Dzisiaj odpalił normalnie więc chyba będzie dobrze. Może być jeszcze zapowietrzony układ? Chciałem podnieść się na turze to musiałem około 2min trzymać joystick w pozycji opuszczania zanim się podniósł przód
Posted

Skoro działa z opóźnieniem móże być jeszcze powietrze w układzie,

Co do trudności z paleniem to tak będzie ze będzie potrzeba więcej prądu na rozruch

Rub ruchy max wysow , max wsow siłowników, kilka razy to się od powietrza

Posted

Pompa powinna mieć podaną wydajność na 1 obrót. Jak mechanicznie masz podłączoną pompę? Ciężki rozruch może wynikać ze zbędnej  konieczności wytworzenia ciśnienia przez pompę. Pozdrawiam!

Posted

Czyli ma obroty silnika. W stanie nowym jej wydajność jest osiągana przy 2000 obr/min i zerowym ciśnieniu. Przy ciśnieniu znamionowym sprawność nowej pompy zębatej wynosi 85% dla oleju o zalecanej dla danej pompy lepkości, więc jej wydajność jest niższa o 15% od deklarowanej. Wraz ze spadkiem lepkości oleju spada sprawność pompy. Sprawność wraz ze zużyciem spada. Sprawność też spada wraz ze spadkiem obrotów. Przy tysiącu to 70%, a przy pięciuset 40%. Pompy tłoczkowe mają znacznie wyższą sprawność na poziomie 98% przy 2000 obr/min, więc nawet przy pięciuset obrotach na minutę sprawność jest ponad 90%. Lepiej nadają się do TURA pompa tłoczkowa gdyż jej wydajność w zależności od obrotów jest praktycznie liniowa, a nie wykładnicza jak w przypadku pomp zębatych.

Przed odpowietrzeniem sprawdź szczelność przewodu miedzy pompą a zbiornikiem oleju. Sprawdź czy olej robi się szybko ciepły. Pozdrawiam!

Posted

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. nie masz przypadkiem zbiornika oleju poniżej pompy albo poniżej rozdzielacza i nie masz w układzie zaworu zwrotnego? Czy przewód powrotny wchodzi poniżej poziomu oleju w zbiorniku? Pozdrawiam!

Posted
miałem na myśli zamałą przepustowość rozdzielacza do tej pompy. nie zapowietrzanie. jeszcze istotne z czego jest ssanie pompy, powinna być rura . na oko min 3/4 cala a nawet 1"
Posted

Czy mompa się grzeje to ciężko jest mi stwierdzić bo tura mam zamontowane go od poniedziałku i nie używam ciągnika na codzień.

 

W układzie nie ma zaworu zwrotnego( chyba że w osprzęcie tura). Przewód powrotny jest wyżej od poziomu oleju

 

Ssanie olej jest poprzez smok od silnika od autobusu.

Niewiele jakiej grubości jest przewód zasilający ale grubszy od powrotu

Posted
nic nie widać na tych zdjęciach. najpierw zobacz na przepustowość rozdzielacza, czy może współpracowac z pompą o takiej wydajności. zbiornik oleju powyżej pompy a dojście jak pisałem wyżej i tak by niemiało dołów poniżej pompy. dojście najlepiej z rury. jak dasz węża z pętlami to źle.
Posted
wywal ten smok z autobusu. zastanów sie jaką ma wydajność pompa smarująca silnik autobusu a pompa z hydrauliki 80 konnego ciągnika. Smok musisz zrobić z siatki i nie zapomnij o filtrze. jest masa ostrówków na części i możesz poszukać po ogłoszeniach, zobaczyć smok i filtr na przewodzie ciśnieniowym, te przewody ciśnieniowe ostrówka będą miały cal albo nawet 30 mm
Posted

na pusto i na wolnych obrotach bo jak uderzy ciśnienie oleju z powietrzem to morze uszkodzić uszczelniacz. powietrze musi wyjść albo z olejem albo przez uszczelniacze na siłownikach czy rozdzielaczu. ale moim zdaniem u ciebie albo pompa ma ograniczone ssanie albo tłoczenie. obstawiam ten smok. na smoku jest sitko jak w konewce czy siatka np. 2x2 mm, 3x3 mm 5x5mm. jaka średnica rury.

masz ewidentnie coś z przepływem oleju

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...