Dzień dobry wszystkim!
Jestem rolnikiem i zajmuję się uprawą warzyw i owoców ekologicznych.
Na forum wpadłem szukać nowych rozwiązań, ponieważ do większości dochodzę sam.
Miłego dnia i pozdrawiam wszystkich serdecznie
Napisano 11 październik 2017 - 08:15
Dzień dobry wszystkim!
Jestem rolnikiem i zajmuję się uprawą warzyw i owoców ekologicznych.
Na forum wpadłem szukać nowych rozwiązań, ponieważ do większości dochodzę sam.
Miłego dnia i pozdrawiam wszystkich serdecznie
Napisano 11 październik 2017 - 08:53
Napisano 11 październik 2017 - 08:54
Witaj Jarosław. Co dla Ciebie znaczy słowo "ekologiczne" bo trochę się rozjechały te pojęcia. Nie sypiesz nawozów? Ostatnio widziałam w lidlu ekologiczne jabłka i cytryny, wszystkie równiutkie bez skazy. Ciekawe czym dla nich są ekologiczne
Napisano 11 październik 2017 - 09:46
Dla mnie rolnictwo ekologiczne kojarzy mi się ze stosowaniem naturalnych środków ochrony roślin. Bez stosowania pestycydów, fungicydów i herbicydów, stosowanie obornika z własnej hodowli zwierząt. Brak stosowania maszyn, które zanieczyszczają środowisko poprzez emisję spalin. Hodowla zwierząt na ściółce, gdzie powstaje obornik. Żywienie zwierząt hodowlanych bez użycia antybiotyków, pasza pochodząca wyłącznie z własnego gospodarstwa. W zasadzie można powiedzieć że takie gospodarstwo powinno być samowystarczalne,ale niestety nie w tych czasach... może to być jedynie przydomowy ogródek oraz hodowla zwierząt na własne potrzeby ewentualnie na sprzedaż w małych ilościach.
Marketowe owoce i warzywa na pewno nie są eko, moje warzywa bez zastosowania jakichkolwiek nawozów mają nieporównywalne wielkości oraz kształty, z tymi marketowymi. Więc to niemożliwe żeby takie ilości wyrosły bez stosowania żadnych środków chemicznych, no i użycia ogromnych maszyn.
Porozmawiajmy o rolnictwie →
PRODUKCJA ROŚLINNA →
Ankiet- Nastawienie i opinie rolników w kontekście uprawy zbóż w latach 2022-2024.Napisany przez wr19 , 18 kwi 2024 Zboża, Uprawa, Zielony ład i 3 więcej |
|
|
||