Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cześć,

jestem z Warszawy i mam do Was pytanie - moja teściowa posiada ok 8ha ziem położonych w małej wsi ok 20km od Białej Podlaskiej (woj. Lubelskie) i jako, że chce przejść na emeryturę chce "pozbyć się" ziemi. Pytanie z mojej strony czy uważacie, że warto tą ziemię od niej odkupić i np dzierżawić rolnikowi z tamtych rejonów? Nie znam się na rolnictwie, na uprawach itd. Z tego co wiem ziemie tam są słabej jakości, ale czy uważacie, że ktoś by to chciał wydzierżawić ? Jakiego rzędu są to kwoty i jakie podatki by wtedy mnie/ bądź żone obowiązywały (np. od gruntów etc.)?

proszę o jakieś opinie i pozdrawiam serdecznie!

Posted

podatki to grosze. zawsze sie ktoś znajdzie by to uprawiać. Pytanie czy możesz to odkupić.

Proponuje ci zgłębić wiedzę u źródła, są dofinansowania unijne na zakup ziemi dla kupującego i sprzedającego. Podejdź do tematu jak do biznesu tak byś sam coś urwał z budżetu unijnego jak i teściowa. Uprawa ziemi to już nie jest rolnictwo, takie które produkuje żywność. Teraz jest to biznes zrobić byle co byle jak by wziąść tylko kase.

Posted

Dzieki Panowie za odpowiedzi, z tego co wiem na ten moment - od paru lat teściowa DOTACJE oddaje rolnikowi, oraz DOPLACA mu za to, że on te ziemie uprawia -  i nie wiem czy chodzi o to, że te ziemie są aż takie złe, czy o to, że jest to bardzo mała miejscowość , czy po prostu rolnik okazał się dobrym biznesmenem i negocjatorem - jestem całkiem spoza branży i nie wiem właśnie co z tym fantem zrobić..Czy możecie mi powiedzieć m/w:

1) jakie są podatki od hektara (rolny)? inne..?

2) jaka jest realna stawka dzierżawy 1 ha w małej wsi - 20km od Białej Podlaskiej na wschód - blisko granicy

:) pozdrawiam i miłego weekendu życzę

Posted