Kamilc-360 Posted December 7, 2017 Report Posted December 7, 2017 Witam mam taki dylemat od niedawna. Chce zamontować intercooler w moim ciągniku Ursus 6824.Bo patrzcie na taka rzecz na jedne skrzyni i silniku są 3 ciagniki niczym nie różniące się poza mocą 5524 75KM turbodoładowany 6824 92,5KM turbodoładowany 8024 110KM turbodoładowany z intercoolerem Do wszystkich 3 ciągników jest jedna instrukcja obsługi tylko w rozdziale „silnik” są 3 tabelki no i różnią się mocą i momentem obrotowym no osiągami silnika po prostu.Model silnika tez jest jeden Perkins 1104D 44T Wiec skoro wszystko jest to samo jeden silnik to co myślicie ze po prostu jest jakaś ingerencja w pompę i jej ustawienie?Jak myślicie z tego mojego można by zrobić te 110KM przestawiając pompę? A może to ze ten najmocniejszy ma 110KM to przez to ze ma intercooler?Proszę powiedzicie co o tym myślicie :-) Quote
Robert ;-) Posted December 7, 2017 Report Posted December 7, 2017 Może mieć inaczej ustawiona pompę dawka paliwa, inne wtryski z wyższym ciśnieniem, Może być wałek rozrządu inny jest kilka możliwości , a wracając do intercoolera to jest na plus, ważne abyś dobrał odpowiedni bo oryginał pewnie ładne złotówki kosztuje. Quote
Kamilc-360 Posted December 7, 2017 Author Report Posted December 7, 2017 Znalazłem oryginalny prosto z URSUS S.A Lublin kosztuje 800zł Quote
Robert ;-) Posted December 7, 2017 Report Posted December 7, 2017 Plus przewody wyjdzie 1000 , policz czy ci się opłaca Quote
Kamilc-360 Posted December 7, 2017 Author Report Posted December 7, 2017 No jak ma to dołożyć mocy to się chyba opłaca co nie?Czy nie? Quote
Robert ;-) Posted December 7, 2017 Report Posted December 7, 2017 Na pewno poprawi prace silnika ale bez regulacji pompy (zwiększenie dawki paliwa ) może być mały przyrost mocy , radio bym podkręcić dawkę a potem się zastanowić czy warto dołożyć ic Quote
Kamilc-360 Posted December 7, 2017 Author Report Posted December 7, 2017 No ale przy wysokiej temperaturze powietrza doładowanego ta moc jest inna prawda?Przy tej chłodnicy ten silnik może taki żywszy by był co? Quote
Robert ;-) Posted December 7, 2017 Report Posted December 7, 2017 Kiedyś słyszałem życiową prawdę :zimne powietrze i ciepłe paliwo Ic powinien pomóc zwiększyć moc ale niezbyt dużą Quote
Kamilc-360 Posted December 7, 2017 Author Report Posted December 7, 2017 A ile taki IC może mocy dołożyć, Na równe 100km powinno wyjść? Quote
DuzyGrzegorz Posted December 7, 2017 Report Posted December 7, 2017 Jeżeli schłodzisz powietrze o 10 stopni to dostanie go się do cylindra ok. 4% więcej powietrza. Dasz więcej paliwa o 4% będziesz miał Kolego o 4% więcej mocy. Temperaturę możesz wyliczyć z równania adiabaty, ale silniki niżej doładowane mają niższe temperatury powietrza po sprężu i schłodzenie powietrza nie wiele pomoże. Sens ma tylko przy silnikach wysoko doładowanych gdzie temperatura powietrza po sprężu jest znacznie wyższa, tak jak podałeś w przykładzie Pozdrawiam! Quote
ali Posted December 8, 2017 Report Posted December 8, 2017 Na pewno i turbina będzie inna, przy tej najmocniejszej wersji , bo nie sądzę że IC + dawka paliwa aż tak zmienią moc, warto by było sprawdzić. Quote
Vademecum Posted December 9, 2017 Report Posted December 9, 2017 Panowie, jest cała masa parametrów. szkoda 1 złotówki na dokładanie czegokolwiek. Ktoś kto niema pojęcia widzi ten sam silnik i 3 różne moce. Cza było kupić mocniejszą wersję a nie kombinować. Napewno jest inna turbina i napewno jest inna dawka paliwa i może jeszcze coś o czym nie wiem.Na tym samym silniku możesz uzyskać różne parametry, mniej mocy = żywotniejszy silnik i mniejsze zużycie paliwa. Więcej mocy z silnika to droższy osprzęt, mniejsza żywotność, większe zużycie paliwa, można dodać droższy olej i częstsza jego wymiana a na końcu większe straty np. poślizg kół, większe zużycie paliwa na biegu jałowym. Moc nie bierze się z nikąd, a to tak jakbyś dodał np wody do paliwa i miał go tańsze. Quote
Vademecum Posted December 9, 2017 Report Posted December 9, 2017 do 1222 dodawali turbo i przedni napęd i robili 1614 a niestety, blok ten sam w tych pierwszych modelach bo późniejsze już nie. ale wał inny, korby inne tłoki inne i pierścienie, wtryski inne i pompa o innej dawce plus adapter do turbiny. dodatkowo cały mechanizm przeniesienia napędu inny. Quote
DuzyGrzegorz Posted December 10, 2017 Report Posted December 10, 2017 Woda do paliwa o której pisze Kolega Vademecum w poście #12 to też swoisty intercooler. Woda dodawana nie jest do samego paliwa lecz jest wtryskiwana do przewodu ssącego. Odparowując obniża temperaturę przez co możliwe jest większe napełnienie cylindrów powietrzem. Saab chyba 900 robił samochody z wtryskiem wody. Bez wtrysku wody silnik miał o ile pamiętam 145 KM, a z wtryskiem wody 160 KM.Nie zgodzę się z Kolegą Vademecum co do logiki "mniej mocy = żywotniejszy silnik i mniejsze zużycie paliwa". Traktor jest do wykonywania pracy więc również do ilości wykonanej pracy należałoby liczyć jego żywotność. Intercooler poprawia sprawność silnika więc zmniejsza zużycie paliwa. Pozdrawiam! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.