Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam mam taki dylemat od niedawna. Chce zamontować intercooler w moim ciągniku Ursus 6824.

Bo patrzcie na taka rzecz na jedne skrzyni i silniku są 3 ciagniki niczym nie różniące się poza mocą

5524 75KM turbodoładowany

6824 92,5KM turbodoładowany

8024 110KM turbodoładowany z intercoolerem

Do wszystkich 3 ciągników jest jedna instrukcja obsługi tylko w rozdziale „silnik” są 3 tabelki no i różnią się mocą i momentem obrotowym no osiągami silnika po prostu.

Model silnika tez jest jeden Perkins 1104D 44T

Wiec skoro wszystko jest to samo jeden silnik to co myślicie ze po prostu jest jakaś ingerencja w pompę i jej ustawienie?

Jak myślicie z tego mojego można by zrobić te 110KM przestawiając pompę? A może to ze ten najmocniejszy ma 110KM to przez to ze ma intercooler?

Proszę powiedzicie co o tym myślicie :-)

Posted

Może mieć inaczej ustawiona pompę dawka paliwa, inne wtryski z wyższym ciśnieniem, Może być wałek rozrządu inny jest kilka

możliwości , a wracając do intercoolera to jest na plus, ważne abyś dobrał odpowiedni bo oryginał pewnie ładne złotówki kosztuje.

Posted

Jeżeli schłodzisz powietrze o 10 stopni to dostanie go się do cylindra ok. 4% więcej powietrza. Dasz więcej paliwa o 4% będziesz miał Kolego o 4% więcej mocy. Temperaturę możesz wyliczyć z równania adiabaty, ale silniki niżej doładowane mają niższe temperatury powietrza po sprężu i schłodzenie powietrza nie wiele pomoże. Sens ma tylko przy silnikach wysoko doładowanych gdzie temperatura powietrza po sprężu jest znacznie wyższa, tak jak podałeś w przykładzie Pozdrawiam!

Posted

Panowie, jest cała masa parametrów. szkoda 1 złotówki na dokładanie czegokolwiek. Ktoś kto niema pojęcia widzi ten sam silnik i 3 różne moce. Cza było kupić mocniejszą wersję a nie kombinować. Napewno jest inna turbina i napewno jest inna dawka paliwa i może jeszcze coś o czym nie wiem.

Na tym samym silniku możesz uzyskać różne parametry, mniej mocy = żywotniejszy silnik i mniejsze zużycie paliwa. Więcej mocy z silnika to droższy osprzęt, mniejsza żywotność, większe zużycie paliwa, można dodać droższy olej i częstsza jego wymiana a na końcu większe straty np. poślizg kół, większe zużycie paliwa na biegu jałowym. Moc nie bierze się z nikąd, a to tak jakbyś dodał np wody do paliwa i miał go tańsze.

Posted

do 1222 dodawali turbo i przedni napęd i robili 1614 a niestety, blok ten sam w tych pierwszych modelach bo późniejsze już nie. ale wał inny, korby inne tłoki inne i pierścienie, wtryski inne i pompa o innej dawce plus adapter do turbiny.

dodatkowo cały mechanizm przeniesienia napędu inny.

Posted

Woda do paliwa o której pisze Kolega Vademecum w poście #12 to też swoisty intercooler. Woda dodawana nie jest do samego paliwa lecz jest wtryskiwana do przewodu ssącego. Odparowując obniża temperaturę przez co możliwe jest większe napełnienie cylindrów powietrzem. Saab chyba 900 robił samochody z wtryskiem wody. Bez wtrysku wody silnik miał o ile pamiętam 145 KM, a z wtryskiem wody 160 KM.

Nie zgodzę się z Kolegą Vademecum co do logiki "mniej mocy = żywotniejszy silnik i mniejsze zużycie paliwa". Traktor jest do wykonywania pracy więc również do ilości wykonanej pracy należałoby liczyć jego żywotność. Intercooler poprawia sprawność silnika więc zmniejsza zużycie paliwa. Pozdrawiam!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...