Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam 
W tym roku chciałbym obsiać pola lucerną. Chodzi mi o taką do koszenia i robienia z niej balotów (nie na ziarno). 

Zacznijmy od tego że jestem kompletnie zielony w tym temacie (tak wiem że chce to robić a nie mam pojęcia o tym bardzo to mądre) 

więc chciałbym zapytać może ktoś z Was ma doświadczenie przy siewie? Jakie nasiona i gatunek lucerny najlepiej wybrać? 

Ile sieje się jej na hektar i jak siać? U mnie sąsiad jak siał to poznaniakiem zmieszał ją z owsem, ja raczej zboża nie chce więc planuje posiać ją siewnikiem konnym typu KOS tylko przerobionym do ciągnika, każdy z Was na pewno dobrze zna ten sprzęt. 

Na razie to tyle na początek temat będe ciągnał dość długo i dopisywał co jakiś czas pytania, pozdrawiam 

Posted

Tu masz coś o lucernie http://www.sowul.pl/jakuprawiaclucerne.html

Nie siałem  jej nigdy więc nie doradzę co do odmiany, ale nie sądzę by KOS rozsiał ci to równo , lepiej siewnikiem zbożowym z drobnym wysiewem i tu koniecznie zrobić próbę kręconą by wyszło tyle co potrzeba.Nie wiadomo jaka będzie wiosna ,sucha czy mokra i bezpieczniej by było wsiać ją z jęczmieniem jako roślina osłonowa lecz siew zrobić oddzielnie ( jedno po drugim), wiadomo drobniejsze wysypią się szybciej i różna głębokość jest zalecana. 

Posted
kolego, lucerne siał mój ojciec, ręcznie i nie ary tylko hektary.W wschodzące zboża jare albo z trawą. Sztóką jest wysiać mało i równo i nie może być głęboko. w pierwszym roku lucerny nie nakosisz. Najlepiej plonuje 3 i 4 rok do 7-8 lat jak jej nie rozjejdzisz traktorem. Nie znosi wyrywania i jeżdżenia, po prostu przepada. Pytanie jeszcze co chcesz z nią robić bo sama sie nie zakisi, a jak młoda i podsuszysz to odpadnie blaszka liściowa a starą jak będziesz wielokrotnie kręcił to też co najlepsze odpadnie. Ojciec miał takie pół ha gdzie nie pozwolił wjechać traktorem i kosił kosą 6-8 pokosów w roku.
Posted