Drzwi w garażu są drewniane i przyszedł ich kres. Ich wymiar to 3 x 3,5 metra i są podzielone na 2 skrzydła a więc jedno skrzydło ma wymiary 1,5 x 1,75 metra. i tak samo chciałbym zrobić tylko rama metalowa i blacha. Co było by najlepsze na takie jedno skrzydło? Jaki profil zastosować aby to się trzymało? A może kątownik. Drzwi nie będą przesuwane tylko na zawiasach ani ocieplane.
Drzwi do garażu
#1
Napisano 24 styczeń 2018 - 16:53
#2
Napisano 24 styczeń 2018 - 21:05
Coś pokręciłeś , jeśli 3m to dł, a 3,5m wys( w świetle), to skrzydło ma 1,5x3,5m. Kątownik się nie nadaje, najlepiej profil 5x3 na ramkę i reszta wg własnego uznania, czy przyrąbiesz blachę na ramę , czy wpuścisz ją ładnie w ramę by licowało
#3
Napisano 24 styczeń 2018 - 21:12
Profil zamknięty + blacha trapezowa. Ja mam 3,7 x 2,0 m skrzydło. Boki z zawiasami profil 40x40x4. Reszta profil 40x40x3. Drzwi nie dochodzą do progu na ok. 5 cm. Na dole jest przykręcony pas polipropylenu grubości 3 mm. Dzięki czemu nie ma problemu z otwieraniem zimą, mogę przepuścić kabel czy wąż i zamknąć drzwi. Biorąc pod uwagę wielkość Twoich drzwi możesz użyć profili o grubości ścianki o milimetr mniejszej niż ja. Pozdrawiam!
#4
Napisano 25 styczeń 2018 - 06:53
#5
Napisano 25 styczeń 2018 - 08:33
#6
Napisano 25 styczeń 2018 - 19:34
Śruby haków kotwicz na klej. Dyble i kołki będą za słabe. Pozdrawiam!
#7
Napisano 25 styczeń 2018 - 23:36
A mógłbyś podesłać jakieś link gdzie można kupić jakieś solidne zawiasy w necie? Byłem dziś w 2 sklepach i straszny badziew mieli.
#8
Napisano 25 styczeń 2018 - 23:56
Ja mam haki kute. Wcale nie musi być taki masywny. Wystarczy ze stali grubości 4 mm i szerokość co najmniej 40 mm. Jeżeli dobrze zamocujesz będzie trzymał. Nie wiem gdzie kupić ale popatrz w dobrym "żelaźniaku". Pozdrawiam!
#9
Napisano 26 styczeń 2018 - 07:11
z klejem też bym sie nie bawił w starej zaprawie, no może była lepsza niż dzisiejsze, proponuję kupić długie wiertło fi16, pręt gwintowany i przewiercić przez słupy na wylot( chyba lepsze skręcone niż klejone ). Do pręta spawam( przykręcam) kawałek płaskownika np 10x5x0,5 czy grubszy ,i mam podstawę do zawiasu .
#10
Napisano 26 styczeń 2018 - 10:16
#11
Napisano 26 styczeń 2018 - 13:55
Właśnie dlatego że zaprawa jest stara proponuję klej. Jego powierzchnia dolegania jest znacznie większa niż śruby więc obciążenie powierzchni jest mniejsze. Zatem ryzyko poluzowania mocowania znacznie mniejsze. Pozdrawiam!
#12
Napisano 08 luty 2018 - 18:30
Miałem podobny problem z drzwiami i bramami. wszystko co drewniane się zaczęło sypać więc spawarka, profile, kątowniki poszły w ruch... Profil polecam tzw "uszkowy" czyli 4x5 z wystającym uchem. Na ościeżnicę koniecznie zawsze używam kątownika co zapewnia dobre uszczelnienie... jeśli ktoś zainteresowany odsyłam do mojej galerii...
...albo mądrze, albo wcale...
#13
Napisano 13 luty 2018 - 11:24
Wszystko na "papierze" brzmi dobrze, natomiast trzeba też umieć wykonać taką bramę aby miało to sens i co ważne- było solidne z głową. Byłem w galerii i przyznam- efekt jest bardzo dobry i na pewno udało się zaoszczędzić, ale tak jak piszę- trzeba mieć też pewne umiejętności w tym zakresie
#14
Napisano 27 maj 2024 - 14:33
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych