Roger82 Posted February 9, 2018 Report Posted February 9, 2018 Witam. Mam problem z moim ciągnikiem, mianowicie palą się bezpieczniki od świateł i od świecy żarowej. Od świecy żarowej pali się w momencie jej uruchamiania, a od świateł kiedy zostaną włączone wszystkie światła. Macie jakieś pomysły? Quote
DuzyGrzegorz Posted February 9, 2018 Report Posted February 9, 2018 Czy nie używasz Kolego bezpieczników na zbyt mały prąd? Sprawdź czy świeca nie ma zwarcia. Żarówki które załączasz ostatnie wyjmij i sprawdź czy też pali bezpiecznik. Wykluczysz w ten sposób zwarcie w którymś z obwodów. Podaj moc wszystkich żarówek to ustalę jaki musi być bezpiecznik. Pozdrawiam! Quote
Roger82 Posted February 11, 2018 Author Report Posted February 11, 2018 A co może powodować zwarcie świecy? Jest 10 halogenów, żarówki H3 + światła mijania i pozycyjne. Bezpiecznik ma 70A. Jest to jeden z bezpieczników usytuowanych obok alternatora. Gdy włączę 8 halogenów jeżdżę 30 minut, a gdy włączę 10 tylko 5. Moc żarówek 55W. Quote
Vademecum Posted February 11, 2018 Report Posted February 11, 2018 co za pytanie z tą świecą. Urządzenie które wytwarza wysoką temperature jest najbardziej narażone na zwarcie. chodźby z upływu czasu (stare) albo z bublostwa (nowe) Quote
DuzyGrzegorz Posted February 11, 2018 Report Posted February 11, 2018 Zwarcie świecy może powodować jej przegrzanie, mechaniczne uszkodzenie lub nagar.Chyba z tymi halogenami przesadzasz Kolego. Żarówki mogą mieć nawet po 100 W jeżeli są żarnikowe. Ja na Twoim miejscu wymieniłbym na LED, np. na takie http://allegro.pl/zarowka-h3-led-cree-25w-sw-dzienne-halogen-i7109523666.htmlRaczej przyczyna palenia bezpieczników leży w zbyt dużym obciążeniu/poborze prądu przez oświetlenie. Pozdrawiam! Quote
MarcinSame Posted February 11, 2018 Report Posted February 11, 2018 co za pytanie z tą świecą. Urządzenie które wytwarza wysoką temperature jest najbardziej narażone na zwarcie. chodźby z upływu czasu (stare) albo z bublostwa (nowe)Jeżeli mogę się wtrącić Ogólnie zasada działania świecy jest taka,że pracuje w momencie nagrzewania na zwarciu więc nie pleć głupot ,że świeca robi zwarcie Usterka świecy , to przepalona świeca i nic więcej . To samo tyczy się żarówek . Witam. Mam problem z moim ciągnikiem, mianowicie palą się bezpieczniki od świateł i od świecy żarowej. Od świecy żarowej pali się w momencie jej uruchamiania, a od świateł kiedy zostaną włączone wszystkie światła. Macie jakieś pomysły?Musisz sprawdzić okablowanie ponieważ gdzieś masz zwarcie do ww.obwodów.Jeżeli potrafisz posługiwać się omomierzem , to sprawa jest dosyć prosta w zlokalizowaniu usterki . Quote
DuzyGrzegorz Posted February 12, 2018 Report Posted February 12, 2018 Nie mam tak rozległej wiedzy o elektronice jak Kolega, jednak wydaje mi się że Kolega nie odróżnia zwarcia obwodu od za zamknięcia obwodu.Zwykłym omomierzem szeregowym za 100 czy 200 zł nie odróżnisz rezystancji roboczej od rezystancji zwarcia w obwodzie w którym nie wytrzymuje zabezpieczenie prądowe 70 A. Do tego potrzebny jest omomierz równoległy. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted February 12, 2018 Report Posted February 12, 2018 w trakcie nagrzewania może robić zwarcie, ale kolega ma tak obwieszoną instalacje elektryczną że nie tylko możnaby gotować wode ale i spawać. DuzyGrzegorz 1 Quote
MarcinSame Posted February 12, 2018 Report Posted February 12, 2018 Nie mam tak rozległej wiedzy o elektronice jak Kolega, jednak wydaje mi się że Kolega nie odróżnia zwarcia obwodu od za zamknięcia obwodu.Zwykłym omomierzem szeregowym za 100 czy 200 zł nie odróżnisz rezystancji roboczej od rezystancji zwarcia w obwodzie w którym nie wytrzymuje zabezpieczenie prądowe 70 A. Do tego potrzebny jest omomierz równoległy. Pozdrawiam!Jak ktoś ma oko i wprawę to odróżni.W takim razie niech odepnie świece od obwodu i wtedy szuka. Quote
DuzyGrzegorz Posted February 12, 2018 Report Posted February 12, 2018 Wprawa przychodzi jak już oko odchodzi.Świecę i tak musi wyjąć aby oczyścić i sprawdzić. Pozdrawiam! Quote
ali Posted February 12, 2018 Report Posted February 12, 2018 po co tto gdybanie 10żarówek H3 + POSTOJÓWKI I MIJANIA NA JEDNYM bezpieczniku , może warto rozdzielic ten układ lub puścić przez przekażniki, a po drugie skąd wiadomo żę świeca ma zwarcie , może kabel zasilający zwiera z masą i pali bezpiecznik Quote
DuzyGrzegorz Posted February 12, 2018 Report Posted February 12, 2018 To gdybanie jest po to aby nie przypadkiem Kolega nie podzielił tego obwodu i nie spalił traktora.To czy świeca ma zwarcie nie wiadomo i właśnie dlatego proponuję to sprawdzić. Pozdrawiam! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.