Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam. Mam problem z moim ciągnikiem, mianowicie palą się bezpieczniki od świateł i od świecy żarowej. Od świecy żarowej pali się w momencie jej uruchamiania, a od świateł kiedy zostaną włączone wszystkie światła. Macie jakieś pomysły?

Posted

Czy nie używasz Kolego bezpieczników na zbyt mały prąd? Sprawdź czy świeca nie ma zwarcia. Żarówki które załączasz ostatnie wyjmij i sprawdź czy też pali bezpiecznik. Wykluczysz w ten sposób zwarcie w którymś z obwodów. Podaj moc wszystkich żarówek to ustalę jaki musi być bezpiecznik. Pozdrawiam!

Posted

A co może powodować zwarcie świecy? Jest 10 halogenów, żarówki H3 + światła mijania i pozycyjne. Bezpiecznik ma 70A. Jest to jeden z bezpieczników usytuowanych obok alternatora. Gdy włączę 8 halogenów jeżdżę 30 minut, a gdy włączę 10 tylko 5. Moc żarówek 55W.

Posted

Zwarcie świecy może powodować jej przegrzanie, mechaniczne uszkodzenie lub nagar.

Chyba z tymi halogenami przesadzasz Kolego. Żarówki mogą mieć nawet po 100 W jeżeli są żarnikowe. Ja na Twoim miejscu wymieniłbym na LED, np. na takie http://allegro.pl/zarowka-h3-led-cree-25w-sw-dzienne-halogen-i7109523666.html

Raczej przyczyna palenia bezpieczników leży w zbyt dużym obciążeniu/poborze prądu przez oświetlenie. Pozdrawiam!

Posted

 

co za pytanie z tą świecą. Urządzenie które wytwarza wysoką temperature jest najbardziej narażone na zwarcie. chodźby z upływu czasu (stare) albo z bublostwa (nowe)

Jeżeli mogę się wtrącić :)

Ogólnie zasada działania świecy jest taka,że pracuje w momencie nagrzewania na zwarciu więc nie pleć głupot ,że świeca robi zwarcie :)

Usterka świecy , to przepalona świeca i nic więcej . To samo tyczy się żarówek :).

 

 

Witam. Mam problem z moim ciągnikiem, mianowicie palą się bezpieczniki od świateł i od świecy żarowej. Od świecy żarowej pali się w momencie jej uruchamiania, a od świateł kiedy zostaną włączone wszystkie światła. Macie jakieś pomysły?

Musisz sprawdzić okablowanie ponieważ gdzieś masz zwarcie do ww.obwodów.

Jeżeli potrafisz posługiwać się omomierzem , to sprawa jest dosyć prosta w zlokalizowaniu usterki .

Posted

Nie mam tak rozległej wiedzy o elektronice jak Kolega, jednak wydaje mi się że Kolega nie odróżnia zwarcia obwodu od za zamknięcia obwodu.

Zwykłym omomierzem szeregowym za 100 czy 200 zł nie odróżnisz rezystancji roboczej od rezystancji zwarcia w obwodzie w którym nie wytrzymuje zabezpieczenie prądowe 70 A. Do tego potrzebny jest omomierz równoległy. Pozdrawiam!

Posted

Nie mam tak rozległej wiedzy o elektronice jak Kolega, jednak wydaje mi się że Kolega nie odróżnia zwarcia obwodu od za zamknięcia obwodu.

Zwykłym omomierzem szeregowym za 100 czy 200 zł nie odróżnisz rezystancji roboczej od rezystancji zwarcia w obwodzie w którym nie wytrzymuje zabezpieczenie prądowe 70 A. Do tego potrzebny jest omomierz równoległy. Pozdrawiam!

Jak ktoś ma oko i wprawę to odróżni.

W takim razie niech odepnie świece od obwodu i wtedy szuka.

Posted

po co tto gdybanie 10żarówek H3 + POSTOJÓWKI I MIJANIA NA JEDNYM  bezpieczniku , może warto rozdzielic ten układ lub puścić przez przekażniki, a po drugie skąd wiadomo żę świeca ma zwarcie , może kabel zasilający zwiera  z masą i pali bezpiecznik

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...