Jump to content

Recommended Posts

Posted

naprawde głupie pytanie, albo nie masz o tym pojęcia. Masz znaki na kołach zębatych.

Są to elementy do składania silnika a nie sprawdzania podczas explaatacji.

Jak bym miał pojęcie to bym nie pytał :).Chodzi mi o to czy bez rozbierania silnika mogę stwierdzić czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo.Dokładnie chodzi mi o wałek rozrządu względem wału korbowego, oczywiście zdjąłem pokrywki zaworów.Zapewniam cie przyjacielu że wszystkie zębatki są złożone zgodnie ze znakami . Pytam dlatego bo silnik strasznie gdacze i nie ma na to wpływ początek wtrysku paliwa.Na wolnych obrotach jego praca jest tak jakby pod obciążeniem.

Posted

skoro zębatki masz na znaki ustawione prawidłowo to po co chcesz jeszcze raz to sprawdzać.  zasadnicze pytanie , co robiłeś przy nim czy wymieniałeś bo od tego trzeba zacząć , nie wiem jak to gdakanie rozpracować ------ pracuje miękko czy twardo

Posted

Bywa że wpusty na kliny nie są wykonane dokładnie w miejscu gdzie powinny być.

W instrukcji napraw są dane weryfikacyjne:

Otwarcie zaworu ssącego - 6 stopni przed górnym martwym położeniem (GMP)

Zamknięcie zaworu ssącego - 44 stopnie po dolnym martwym położeniu (DMP)

Otwarcie zaworu wydechowego - 40 stopni przed dolnym martwym położeniem (DMP)

Otwarcie zaworu ssącego - 10 stopni po górnym martwym położeniu (GMP)

Kąt początku tłoczenia - 24 stopnie przed GMP.

 

Trzeba byłoby to chyba przeliczyć na radiany żeby było łatwiej, chyba że fazy otwarcia i zamknięcia zaworów są oznaczone na kole. Pozdrawiam!

Posted

o ole się nie mylę to, jeśli jest mijanka na czwartym, początek wtrysku na pierwszym i wkładając suwmiarkę przez otwór pierwszego wtrysku jest 7mm od denka tłoka do GMP to jest prawidłowo wszystko, 

Posted
ząbek koła wchodzi między ząbki koła zazębianego, pomyłki być nie może. Zdaża się że znaki są niechlujne . Z wątku wynika że gość chce sprawdzać już działający wcześniej silnik. Ja to tak pojmuję.
Posted

No ząb za ząb ale koło pompy wtryskowej ustawia się nie na znaki . : tylko przesuwa się o jeden patrząc z przodu dwie kropki na dole kole pompy do dołu a kropka idzie wyżej , nie wiem czy robił silnik czy zmieniła się praca bo tego nie napisał , a co najwyżej można poluzować pompę i trochę ja przesunąć lewo prawo ale o jeden ząbek na pewno nie przestawi .

Z resztą kolega Ali na pisał jak się to sprawdza.

Posted

z tym gdakaniem to może nie masz oleju w filtrze pow. i ci fuka , co do kół to ustawia się na oryginalne znaki i ma być , chyba że ktoś już podmieniał na jakieś rzemiosło lub wcześniej nabijał znaki po swojemu to różne kwiatki mogą wystąpić

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...