Jump to content

Recommended Posts

Posted
kolego, jak patrzysz do chłodnicy to muszą być strzebelki w niej zakryte , wtedy masz pewność że jest obieg, przy połowie go nie będzie - Głowica musi być zalana bo tam jest wydzielane ciepło i trza uwzględnić prace z góry i pod góre bo woda może sie przelać i w części głowicy nie będzie a wtedy skasujesz silnik
Posted

Zalewasz zawsze do pełna, a silnik nadmiar wyrzuci. Dotyczy to układów bez zbiornika wyrównawczego. Nawet jak jest trochę za mało to przy zjazdach z góry powietrze z niewypełnionej cieczą części chłodnicy może się dostać do głowicy i nieszczęście gotowe. Niektóre traktory są szczególnie podatne na takie zjawisko i są w instrukcjach obsługi stosowne ostrzeżenia. Wy Koleżanki i Koledzy nie pamiętacie, ale kiedyś był taki traktor Zetor 25. Ten nawet przy nominalnych stanie cieczy chłodniczej potrafił przegrzać głowicę lub wydmuchać uszczelkę pod głowicą jeżeli zjeżdżało się z górki przy niskiej temperaturze cieczy zanim zdążyła się nagrzać i wypełnić całą chłodnicę. Pozdrawiam!

Posted

bo być może masz prądnice

Tę większą śrubę oznaczoną jako B+ podłącz do zacisku dodatniego akumulatora. Przeważnie podłącza się do zasilania rozrusznika. Ten z mniejszą śrubą oznaczoną D+ podłącz do przewodu idącego do kontrolki ładowania. Pozdrawiam!

Posted

Na tym na zdjęciu są dwie. Pewnie stary alternator miał regulator mechaniczny więc miał jeszcze zaciski do połączenia z regulatorem. Jeden z kabli idzie do kontrolki ładowania. Jest zazwyczaj cieńszy od tego który idzie do zasilania rozrusznika. Przewód idący do kontrolki ładowania łatwo znajdziesz w wiązce dotykając do masy. Przy włączonym kluczyku zapali się kontrolka ładowania. Tylko nie dotykaj do masy tego przewodu co idzie do rozrusznika. Dla bezpieczeństwa możesz łączyć do masy przez żarówkę o mocy co najmniej 10 W. Pozostałe przewody które szły do regulatory pozostają nie podłączone bo regulator jest w alternatorze. Pozdrawiam!

Posted

Panowie znowu musze rozgrzebać temat . Po regeneracji pompy wtrysku wymianie końcówek ciagnik nadal dużo pali kopci troche na siwo troche na biało czasem na czarno ... rano bardzo cieżko odpala musze długo krecic zaczym pojawi sie biały dym w tłumniku i dopiero cos powoli łapie ;/ układ paliwowy czysty . Dodam że z pod wtrysków wycieka woda ;/  

Posted

praktycznie z pod wszystkich , z dwóch to normalnie cieknie po silniku a z dwóch sie poci ... myślałem nad tymi tulejkami co są w gniazdach ... ale one raczej nie mają nic do spalania i do kopcenia chyba ?? 

Posted

no widać strumyk czegoś na filmie, ale ustal czy to woda czy paliwo. też pasi stwierdzić czy ubywa w układzie chłodzenia , sprawdź też czy olej w silniku nie zmienia konsystencji, barwy.

nie znam tej głowicy, ale być może ona jest uszkodzona. zmierz ciśnienie w cylindrach.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...