Robert ;-) Posted October 26, 2018 Report Posted October 26, 2018 Nie,bo i tak wyrzuci nadmiar, ja mam z 5cm od korka do wody Quote
Vademecum Posted October 26, 2018 Report Posted October 26, 2018 może być nawet pół górnej miski chłodnicy. Nieraz termostaty dają w kość i na szybko sie wywala i jedzie dalej. Quote
Darkowe1 Posted October 26, 2018 Author Report Posted October 26, 2018 Znaczy chodzi mi czy w jesienią i zimą zamiast 18 L może być 9 L Quote
Robert ;-) Posted October 26, 2018 Report Posted October 26, 2018 Nie może być tak mało w głowicy nie będzie wody i koszty gotowe Quote
Vademecum Posted October 26, 2018 Report Posted October 26, 2018 kolego, jak patrzysz do chłodnicy to muszą być strzebelki w niej zakryte , wtedy masz pewność że jest obieg, przy połowie go nie będzie - Głowica musi być zalana bo tam jest wydzielane ciepło i trza uwzględnić prace z góry i pod góre bo woda może sie przelać i w części głowicy nie będzie a wtedy skasujesz silnik Quote
DuzyGrzegorz Posted October 26, 2018 Report Posted October 26, 2018 Zalewasz zawsze do pełna, a silnik nadmiar wyrzuci. Dotyczy to układów bez zbiornika wyrównawczego. Nawet jak jest trochę za mało to przy zjazdach z góry powietrze z niewypełnionej cieczą części chłodnicy może się dostać do głowicy i nieszczęście gotowe. Niektóre traktory są szczególnie podatne na takie zjawisko i są w instrukcjach obsługi stosowne ostrzeżenia. Wy Koleżanki i Koledzy nie pamiętacie, ale kiedyś był taki traktor Zetor 25. Ten nawet przy nominalnych stanie cieczy chłodniczej potrafił przegrzać głowicę lub wydmuchać uszczelkę pod głowicą jeżeli zjeżdżało się z górki przy niskiej temperaturze cieczy zanim zdążyła się nagrzać i wypełnić całą chłodnicę. Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted October 27, 2018 Report Posted October 27, 2018 Tak zwany bocian u nas jeden jeszcze ma Ale już z innym silnikiem (Perkins 3p) Quote
DuzyGrzegorz Posted October 27, 2018 Report Posted October 27, 2018 Ma tę wadę z oryginalnym sinikiem, że jak ostygł to przed uruchomieniem trzeba było uzupełnić chłodnicę pod korek. Sporo też było wymienionych na silniki od C-330. Pozdrawiam! Quote
Darkowe1 Posted October 28, 2018 Author Report Posted October 28, 2018 https://zapodaj.net/4cd319a61bb70.jpg.htmlMam pytanko odnośnie podłączenia tego ALTERNATORA . Dlaczego tam jest 6 kabli i dlaczego dwa nie są podłaczone ;/ ładowania brak ;/ Jak sprawdzić alternator miernikiem ?? Odpalony ciagnik napięcie na akumlatorze 12,4 v Quote
Vademecum Posted October 28, 2018 Report Posted October 28, 2018 ruskie mają dwa przewody więcej na światła Quote
DuzyGrzegorz Posted October 28, 2018 Report Posted October 28, 2018 Dlatego że regulator napięcia jest poza alternatorem. Dodatkowe przewody łączą regulator z alternatorem. Pozdrawiam! Quote
Darkowe1 Posted October 28, 2018 Author Report Posted October 28, 2018 https://allegro.pl/nowy-alternator-mtz-belarus-t25-ltz-12v-50a-700w-i6734160510.html?reco_id=bd8395b9-dad0-11e8-b7eb-246e9680cca8 to jak mam podłączyć ten ?? Mamy identyczną białoruśke drugą i tam jest inny alternator Quote
Darkowe1 Posted October 30, 2018 Author Report Posted October 30, 2018 A jak to sprawdzic ?? łądowanie skacze jak głupie raz jest 8ah-później 12,4 ah , Ewentualnie na jaki wymienić ten alternator ?? Quote
DuzyGrzegorz Posted October 30, 2018 Report Posted October 30, 2018 bo być może masz prądniceTę większą śrubę oznaczoną jako B+ podłącz do zacisku dodatniego akumulatora. Przeważnie podłącza się do zasilania rozrusznika. Ten z mniejszą śrubą oznaczoną D+ podłącz do przewodu idącego do kontrolki ładowania. Pozdrawiam! Quote
Darkowe1 Posted October 31, 2018 Author Report Posted October 31, 2018 Dużygrzegorz tam jest 6 śrub takich samych Quote
Darkowe1 Posted October 31, 2018 Author Report Posted October 31, 2018 Dużygrzegorz tam jest 6 śrub takich samych Quote
DuzyGrzegorz Posted October 31, 2018 Report Posted October 31, 2018 Na tym na zdjęciu są dwie. Pewnie stary alternator miał regulator mechaniczny więc miał jeszcze zaciski do połączenia z regulatorem. Jeden z kabli idzie do kontrolki ładowania. Jest zazwyczaj cieńszy od tego który idzie do zasilania rozrusznika. Przewód idący do kontrolki ładowania łatwo znajdziesz w wiązce dotykając do masy. Przy włączonym kluczyku zapali się kontrolka ładowania. Tylko nie dotykaj do masy tego przewodu co idzie do rozrusznika. Dla bezpieczeństwa możesz łączyć do masy przez żarówkę o mocy co najmniej 10 W. Pozostałe przewody które szły do regulatory pozostają nie podłączone bo regulator jest w alternatorze. Pozdrawiam! Quote
Darkowe1 Posted October 31, 2018 Author Report Posted October 31, 2018 Panowie znowu musze rozgrzebać temat . Po regeneracji pompy wtrysku wymianie końcówek ciagnik nadal dużo pali kopci troche na siwo troche na biało czasem na czarno ... rano bardzo cieżko odpala musze długo krecic zaczym pojawi sie biały dym w tłumniku i dopiero cos powoli łapie ;/ układ paliwowy czysty . Dodam że z pod wtrysków wycieka woda ;/ Quote
Vademecum Posted October 31, 2018 Report Posted October 31, 2018 spod wszystkich ? spod jednego to może być szczelona głowica ale to bardzo mało prawdopodobne. może coś kapie na silnik ? Quote
Darkowe1 Posted October 31, 2018 Author Report Posted October 31, 2018 praktycznie z pod wszystkich , z dwóch to normalnie cieknie po silniku a z dwóch sie poci ... myślałem nad tymi tulejkami co są w gniazdach ... ale one raczej nie mają nic do spalania i do kopcenia chyba ?? Quote
Darkowe1 Posted October 31, 2018 Author Report Posted October 31, 2018 ogólnie nie mam pojecia gdzie sie podziewa to paliwo dziś ją nagram i wrzuce filmik moze wy mi cos doradzicie Quote
Vademecum Posted October 31, 2018 Report Posted October 31, 2018 no widać strumyk czegoś na filmie, ale ustal czy to woda czy paliwo. też pasi stwierdzić czy ubywa w układzie chłodzenia , sprawdź też czy olej w silniku nie zmienia konsystencji, barwy.nie znam tej głowicy, ale być może ona jest uszkodzona. zmierz ciśnienie w cylindrach. Quote
Darkowe1 Posted October 31, 2018 Author Report Posted October 31, 2018 Jest to woda na 100 % oleju nie ubywa i nie przybywa woda czysta lecz ubywa ;/ ciśnienia nie mam jak sprawdzić chyba ze masz jakies domowe sposoby Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.