Jump to content

Recommended Posts

Posted

kolego, przy takim skansenie warto było robić wszystko, te ciągniki chodzą na wodzie więc wżery i korozja są bankowe a jak wżery to dziury. Najpierw ustal jak ci pisałem zewnętrzną szczelność głowicy. najpierw z wtryskami a później bez. jak z wtryskami nigdzie nie poleci woda to niech pochodzi i na ciepłym próbuj. wykręć wtryski i oceń czy głowica nadaje sie do naprawy.

Kolega robert miał wżer na tuleji więc i tu tuleje mogą nie pochodzić albo któraś pęknięta .

Dlatego tak ważny jest pomiar ciśnienia na każdym cylindrze przed rozbiórką. Najbardziej miarodajny pomiar jest na gorącym silniku bo metal pracuje i szczelina powiększa się. Znam przypadek na aucie gdzie silnik miał moc i ładnie pracował przez 15 min. na zimno a później zgas i nie szło go uróchomić jak ostygł to znowu chodził. Były pęknięte 2 tuleje.

Posted

Vademecum Jaki ma senes sprawdzenie twoją metodą jak teraz ciagnik stoi zgaszony i woda sie saczy z pod wtrysków jak do pełna zalałem zbiornik ;/ Drugie pytanie porada ta tueja ma 23 mm macie jakis pomysł jak ją wyjąć ?? nie moge znalesć u mnie w sklepach takiego gwintoika ;/ spawanie raczej odpada bo to miedziucha ;/ I jeszcze jedno czy mozna tak gwintowac opiłki nie wlecą do komory ?? 

Posted

ej, kolego jak ci sie leje na postoju to poco te wszystkie pytania i zmiana konta wtrysku i odpalania a i jazdy w pole. masz gruz z głowicy a ty w pole jedziesz i nażekasz że słaby i dużo pali???

Jakbyś zmierzył ciśnienie na cyl. to byś wiedział że coś nie halo.

wiercić możesz tylko przed założeniem wtrysków chwile kręć rozrusznikiem by to wyleciało. Jak masz super tuleje i tłoki to zdejmuj głowice i wierć albo szukaj nowej.

Posted

Kolego Vademecum mógłbyś się przyjrzeć drugiemu zdjęciu z postu #101? Ta głowica wygląda mi na rozmrożoną, ale może się mylę. Nie wiem, sądząc po stanie całego gniazda czy nadaje się do naprawy? Na pierwszym zdjęciu jest wtryskiwacz pokryty nie tyle nagarem co sadzą, a to wskazuje że albo powietrze nie dochodzi w odpowiedniej ilości do cylindra, albo część ucieka podczas sprężania. Pozdrawiam!

Posted

patrzyłem na te zdjecia, można tak pomyśleć widząc te rysy, ale to cza odrapać .

cóż, gość nie rozumie że dając ciśnienie na układ chłodzenia stwierdziłby skąd jest wyciek a tym samym stwierdzić czy ta głowica to nie złom.

Przypuszczam że ucieka kompresja i to jest powodem wytrącania się nie spalonego węgla w postaci sadzy. i znów gość nie mierzy ciśnienia na cylindrach.

Ja bym sobie nie zawracał głowy tą głowicą , do serwisu a tam decyzja i wycena.

Posted

nie wiem. ze zdjęć nie wróżę. niewadomo czy to same gniazda wtrysków są skrodowane czy jest pęknięta. Dlatego przed montażem głowice bada sie na szczelność, równa sie płaszczyzne, robi sie analize zaworów i ich gniazd, prowadnic. niektóre sprawy załatwisz bez przyżądów ale inne nie.

bez konkretnej diagnozy nie da sie powiedzieć czy jest remontowalna i czy koszty remontu nie przekroczą wartości.

Posted

ZA SPRAWDZENIE głowicy powiedział mi 100 zł czyli co oni sprawdzą te tuleje  szczelność itp ?? Druga sprawa jak wykreciłem wtrysk i tą nakredke na tuleji woda sie nie leje , jak wkrece samą nakredke woda znowu kapie czy tam powinien byc jakis oring od góry czy coś ?? 

Posted

Ciśnienie sprężania wg moich obliczeń powinno wynosić 2,89 MPa. Sprawdź czy ciśnienie nie jest za duże bo to mogłoby świadczyć o wodzie w komorze spalania. Jak miałbyś dostęp do endoskopu to mógłbyś obejrzeć komorę spalania bez zdejmowania głowicy. Masz dobry klucz dynamometryczny i dokręcasz głowicę wg kolejności i momentu? Nie wiem czy nie lepiej wymienić głowicę na nową bo droga chyba nie jest. Pozdrawiam!

Posted
Nie mam zegary z większym wskaźnikiem :/ klucz mam dokrecalem od środka na boki na 3 razy . Woda tam była jak było sprezanie parę razy później sucho . Tylko teraz jest problem czy to wina głowicy czy tuleji . Ta tulejka jest miedziana więc spawanie odpada . Więc bez zdjęcia głowicy raczej się nie obejdzie chyba że macie pomysły czym to po spawac
Posted

nowa ? używana ? jak nowa to ją bierz i se daruj złoma, sprawdzenie 100 a planowanie ? zawory sprawdzałeś ? czy nie wypalone. a 27 na wszystkich cylindrach ? z blokadą ten zegar ?

wg. mnie nie jest możliwe 27. musi być woda na tłoku.

Posted

Nowa , Zawory sprawdzałem nafta , na wszystkich był z blokadą ale nie wytrzymała pierwszego pomiaru ;/ woda jest bo sie leje ta tuleja znalazłem zestaw uszczelniaczy na allegro tam jest dwa oringi podejzewam że jeden od dołu drógi od góry a u mnie na górze nie ma nic , moze dla tego sie z wszystkich leje ?? 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...