Darkowe1 Posted November 2, 2018 Author Report Posted November 2, 2018 https://zapodaj.net/113bfe6e4c396.jpg.html https://zapodaj.net/9a2b8ca17d616.jpg.html wiec tak wykreciłem wtrysk wygląda on tak jak na zdjeciu góra cała w wodzie rozpylacz suchy lecz cały czarny . w otworze dużo wody na tuleju czuć jakies rysy wżery ;/ moje pytanie czy trzeba wymienic smą tuje czy te kornke też trzeba wyciągać ?? Quote
Darkowe1 Posted November 2, 2018 Author Report Posted November 2, 2018 https://allegro.pl/tulejka-gniazdo-wtrysku-wtryskiwacza-mtz-belarus-i7297068389.html Quote
Robert ;-) Posted November 2, 2018 Report Posted November 2, 2018 Ja bym kupił nową szklanke-tuleje wtrysku oraz tą koronke to chyba nakrętka lepiej zainwestować w nowe Quote
Vademecum Posted November 2, 2018 Report Posted November 2, 2018 kolego, przy takim skansenie warto było robić wszystko, te ciągniki chodzą na wodzie więc wżery i korozja są bankowe a jak wżery to dziury. Najpierw ustal jak ci pisałem zewnętrzną szczelność głowicy. najpierw z wtryskami a później bez. jak z wtryskami nigdzie nie poleci woda to niech pochodzi i na ciepłym próbuj. wykręć wtryski i oceń czy głowica nadaje sie do naprawy.Kolega robert miał wżer na tuleji więc i tu tuleje mogą nie pochodzić albo któraś pęknięta .Dlatego tak ważny jest pomiar ciśnienia na każdym cylindrze przed rozbiórką. Najbardziej miarodajny pomiar jest na gorącym silniku bo metal pracuje i szczelina powiększa się. Znam przypadek na aucie gdzie silnik miał moc i ładnie pracował przez 15 min. na zimno a później zgas i nie szło go uróchomić jak ostygł to znowu chodził. Były pęknięte 2 tuleje. Quote
Darkowe1 Posted November 2, 2018 Author Report Posted November 2, 2018 Vademecum Jaki ma senes sprawdzenie twoją metodą jak teraz ciagnik stoi zgaszony i woda sie saczy z pod wtrysków jak do pełna zalałem zbiornik ;/ Drugie pytanie porada ta tueja ma 23 mm macie jakis pomysł jak ją wyjąć ?? nie moge znalesć u mnie w sklepach takiego gwintoika ;/ spawanie raczej odpada bo to miedziucha ;/ I jeszcze jedno czy mozna tak gwintowac opiłki nie wlecą do komory ?? Quote
Darkowe1 Posted November 2, 2018 Author Report Posted November 2, 2018 generalnie 2,4 wtrysk sie leje 1,3 jest lekko mokry . Quote
Vademecum Posted November 2, 2018 Report Posted November 2, 2018 ej, kolego jak ci sie leje na postoju to poco te wszystkie pytania i zmiana konta wtrysku i odpalania a i jazdy w pole. masz gruz z głowicy a ty w pole jedziesz i nażekasz że słaby i dużo pali???Jakbyś zmierzył ciśnienie na cyl. to byś wiedział że coś nie halo.wiercić możesz tylko przed założeniem wtrysków chwile kręć rozrusznikiem by to wyleciało. Jak masz super tuleje i tłoki to zdejmuj głowice i wierć albo szukaj nowej. Quote
Darkowe1 Posted November 2, 2018 Author Report Posted November 2, 2018 Jutro może uda mi się wyjąć tuleje jak będzie dobra to głowica Quote
Darkowe1 Posted November 2, 2018 Author Report Posted November 2, 2018 Łac się zaczęło przed wczoraj Quote
DuzyGrzegorz Posted November 2, 2018 Report Posted November 2, 2018 Kolego Vademecum mógłbyś się przyjrzeć drugiemu zdjęciu z postu #101? Ta głowica wygląda mi na rozmrożoną, ale może się mylę. Nie wiem, sądząc po stanie całego gniazda czy nadaje się do naprawy? Na pierwszym zdjęciu jest wtryskiwacz pokryty nie tyle nagarem co sadzą, a to wskazuje że albo powietrze nie dochodzi w odpowiedniej ilości do cylindra, albo część ucieka podczas sprężania. Pozdrawiam! Quote
Darkowe1 Posted November 2, 2018 Author Report Posted November 2, 2018 Moze jutr zrobic wiecej zdjec tej głowicy ?? Quote
Vademecum Posted November 2, 2018 Report Posted November 2, 2018 patrzyłem na te zdjecia, można tak pomyśleć widząc te rysy, ale to cza odrapać .cóż, gość nie rozumie że dając ciśnienie na układ chłodzenia stwierdziłby skąd jest wyciek a tym samym stwierdzić czy ta głowica to nie złom. Przypuszczam że ucieka kompresja i to jest powodem wytrącania się nie spalonego węgla w postaci sadzy. i znów gość nie mierzy ciśnienia na cylindrach.Ja bym sobie nie zawracał głowy tą głowicą , do serwisu a tam decyzja i wycena. Quote
Darkowe1 Posted November 3, 2018 Author Report Posted November 3, 2018 Manometr będę miał w poniedziałek :/ Quote
Vademecum Posted November 3, 2018 Report Posted November 3, 2018 teraz wydaje sie wszystko jasne, głowica nieszczelna dla chłodziwa i ma nieszczelność dla kompresji.Sam jej nie naprawisz. Quote
Darkowe1 Posted November 3, 2018 Author Report Posted November 3, 2018 a da sie wogóle ja naprawic ?? Quote
Vademecum Posted November 3, 2018 Report Posted November 3, 2018 nie wiem. ze zdjęć nie wróżę. niewadomo czy to same gniazda wtrysków są skrodowane czy jest pęknięta. Dlatego przed montażem głowice bada sie na szczelność, równa sie płaszczyzne, robi sie analize zaworów i ich gniazd, prowadnic. niektóre sprawy załatwisz bez przyżądów ale inne nie.bez konkretnej diagnozy nie da sie powiedzieć czy jest remontowalna i czy koszty remontu nie przekroczą wartości. Quote
Darkowe1 Posted November 3, 2018 Author Report Posted November 3, 2018 Zegar miałem do 27 barów zegara brakło ... Quote
Darkowe1 Posted November 3, 2018 Author Report Posted November 3, 2018 ZA SPRAWDZENIE głowicy powiedział mi 100 zł czyli co oni sprawdzą te tuleje szczelność itp ?? Druga sprawa jak wykreciłem wtrysk i tą nakredke na tuleji woda sie nie leje , jak wkrece samą nakredke woda znowu kapie czy tam powinien byc jakis oring od góry czy coś ?? Quote
Darkowe1 Posted November 3, 2018 Author Report Posted November 3, 2018 https://allegro.pl/zestaw-uszczelek-gniazda-wtrysku-mtz-belarus-i7339777541.html Quote
Darkowe1 Posted November 3, 2018 Author Report Posted November 3, 2018 a moze problem tkwi w braku tych cienkich oringów od góry ? Quote
DuzyGrzegorz Posted November 3, 2018 Report Posted November 3, 2018 Ciśnienie sprężania wg moich obliczeń powinno wynosić 2,89 MPa. Sprawdź czy ciśnienie nie jest za duże bo to mogłoby świadczyć o wodzie w komorze spalania. Jak miałbyś dostęp do endoskopu to mógłbyś obejrzeć komorę spalania bez zdejmowania głowicy. Masz dobry klucz dynamometryczny i dokręcasz głowicę wg kolejności i momentu? Nie wiem czy nie lepiej wymienić głowicę na nową bo droga chyba nie jest. Pozdrawiam! Quote
Darkowe1 Posted November 3, 2018 Author Report Posted November 3, 2018 Nie mam zegary z większym wskaźnikiem :/ klucz mam dokrecalem od środka na boki na 3 razy . Woda tam była jak było sprezanie parę razy później sucho . Tylko teraz jest problem czy to wina głowicy czy tuleji . Ta tulejka jest miedziana więc spawanie odpada . Więc bez zdjęcia głowicy raczej się nie obejdzie chyba że macie pomysły czym to po spawac Quote
Vademecum Posted November 3, 2018 Report Posted November 3, 2018 nowa ? używana ? jak nowa to ją bierz i se daruj złoma, sprawdzenie 100 a planowanie ? zawory sprawdzałeś ? czy nie wypalone. a 27 na wszystkich cylindrach ? z blokadą ten zegar ? wg. mnie nie jest możliwe 27. musi być woda na tłoku. Quote
Darkowe1 Posted November 3, 2018 Author Report Posted November 3, 2018 Nowa , Zawory sprawdzałem nafta , na wszystkich był z blokadą ale nie wytrzymała pierwszego pomiaru ;/ woda jest bo sie leje ta tuleja znalazłem zestaw uszczelniaczy na allegro tam jest dwa oringi podejzewam że jeden od dołu drógi od góry a u mnie na górze nie ma nic , moze dla tego sie z wszystkich leje ?? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.