Jump to content

Recommended Posts

Posted
dźwięk jest nizły, ale dziwne że woda idzie ze wszystkich wtrysków. wygląda na awarie głowicy ale bez konkretnej diagnozy nie demontuj jej. można by na zimnym silniku dmuchnąć powietrza do układu chłodzenia , pełnego pod korek. i patrzeć skąd jest wyciek, nawet wykręcając wtrysk. użyj zwykłej pompki i do kranika chłodnicy albo bloku, tyle że z bloku odrazu powietrze pójdzie na głowice i powinny bańki iść nic innego nie przychodzi mi na myśl - raczej będzie coś co spowodowało że ktoś go sprzedał.
Posted

Może pozycze manometr czy cus :) Czyli tak odkrecam jeden wtrysk ? W jego miejsce montuje to coś gaz w podłogę i kręcenia ?

Odkręcasz wszystkie wtryski i sprawdzasz po kolei cylindry. Czy były pasowane tuleje? Ciśnieniomierz mam i mogę pożyczyć. Pozdrawiam!

Posted

wykręcasz wszystkie wtryski żeby rozrusznikowi było lżej, montujesz manometr specjalny do każdego cylindra po koleji, kręcisz rozrusznikiem kilka sekund i odczytujesz ciśnienie, zapisz jakie jest na każdym cylindrze bo nie spamiętasz.

Łatwiej będziesz miał z pompką bo jak woda idzie głowicą to tego manometrem nie sprawdzisz.

Naprawa była silnika, a czy głowica była sprawdzana na szczelność, planowana ?

Posted

napisałem, zalej układ do pełna i pompuj w kranik spustowy powietrze i patrz czy nie leci woda obok wtrysków , albo gdzie leci

pompką a nie sprężarką bo rozwalisz układ.

tłoki do cylindrów wkłada się po precyzyjnym pomiarze .

Posted

Rozumiem, że zostało to zrobione tak -

Jakbyś, miał endoskop to po wyjęciu wtryskiwacza można byłoby obejrzeć wnętrze cylindra. Zrób najpierw jak radzi Kolega Vademecum i sprawdź sprężonym powietrzem po zdjęciu pokrywy zaworów. Wydaje mi się że montaż głowicy nie był przeprowadzony starannie i trzeba będzie ten montaż wykonać jeszcze raz. Pozdrawiam!

Posted

Bez urazy ale woda zazwyczaj wycieka z miejsca gdzie ona jest i raczej rzadko się zdarza (przynajmniej od czasów Mojżesza) aby woda wyciekała z miejsca w którym jej nie ma. Zastanów się Kolego co jest pod wtryskiwaczem i jakie są tam ciśnienia i temperatury. Zastanów się czy Twoim zdaniem ta woda która wypływa to wypływa pod ciśnieniem i o temperaturze takiej jakie panują w komorze spalania (bo ona jest pod wtryskiwaczem) silnika wysokoprężnego?

Kolego, woda może wypływać tylko z miejsca w którym woda jest. Jeżeli nawet dostawałaby się do cylindra i jeżeli nawet połączenie wtryskiwacza z głowicą nie byłoby szczelne to ta woda będzie wyrzucana pod dużym ciśnieniem w postaci pary, a nie będzie kapać. Wniosek jest tylko jeden - woda wycieka gdzie indziej a jedynie wydostaje się w okolicy wtryskiwacza. Najbliższe uszczelnienie wody która może wypływać w postaci jak na Twoim filmie to uszczelka pod głowicą. Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy gdzieś woda nie pokazuje się w tej okolicy. Podaj ciśnienie przez kranik będzie lepiej widać (ale korek chłodnicy musi być sprawny!). Obawiam się że naprawę wykonywał mechanik który o mechanice wie jeszcze mniej niż ja. Pozdrawiam!

Posted

Tylko problem jest taki że ta szklanka jest nie pod wtryskiwaczem lecz nad wtryskiwaczem. Posłuchaj Kolego pracy silnika. Wcześniej czy później wał nie przeżyje. Może być pęknięta tuleja, a jest tylko jeden powód pęknięcia tulei. Oczywiście najpierw należy wyeliminować te awarie które diagnozuje się wtedy gdy głowica jest na silniku. Pozdrawiam!

Posted
Jeżeli chodzi o pracę silnika to kont wtrysku teczki przyspieszylem . Mamy 5 ciągników różnych starszych nowszych robimy je sami i każdy jeden składam jak to gown... może i zeczywiscie ta głowica jest uwalona jak wykrecilem Stare wtrysku to na tych rozpylaczach była woda dużo wody
Posted

awaria jest w głowicy skoro woda wypływa z okolic wtrysku, pytanie dlaczego i dlaczego ze wszystkich wtrysków. może za mocno przykręcone wtryski i coś pękło , ale w 4 naraz.

Bez urazy, ale jeśli nie masz doświadczenia, przyżądów, miejsca to możesz zawsse coś spieprzyć - nieświadomie. Też sam sobie remontuje maszyny łącznie z silnikami ale wszelkie dobory i pasowania robią mi ludzie w specjalistycznym zakładzie mam to szczęście że nawet taki KADIMOT jest 20 km ode mnie i gość specjalizuje sie w perkinsie.

Dmuchaj wiatr w układ chłodzenia , później wykręć wtryski i dalej dmuchaj.

Posted

szukałem wstecz bo chyba pytałem czy robiliście od podstaw głowice z planowaniem i sprawdzaniem szczelności ale nie znalazłem 2 strony wstecz. Jeśli dobrze pamiętam to pisałeś że nie a głowica jest jednym z najważniejszych podzespołuw odpowiadając za spalanie oleju, przegrzewanie silnika, moc.

Bez urazy, ale po przeczytaniu twoich postów nie da sie powiedzieć o profesjonaliźmie.

Masz 5 ciągników, ciekawe ile rocznie robisz mth, Ja mam 2 ciągniki na 55 ha z lat 80-tych i nie mam takich problemów a sprzęt jest zawsze do wyjazdu i pracy.

Posted
Może tak być Ale skoro leci ze wszystkich to już dziwne aby wszytskie na raz były nie szczelne rusek jest wrażliwy na osadzenie tulei DG może mieć racje,że pękła albo fakt coś z szczelnością głowicy
Posted
My jak ja kupiliśmy miała uszkodzony wałek rozrządu tzn oberwany klin i tluklo się w silniku . Jeden popychacz był skrzywiony i zawór ... czy ta usterka mogła uszkodzić głowicę bądź blok ?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...