greguar50 Posted September 17, 2018 Report Posted September 17, 2018 Proszę o pomoc!!!!Wymieniłem akumulatory w c330co dało cudowny efekt-kręcił i palił od strzału.Po tyg wkładam kluczyk i nie zapaliła się żadna kontrolka.Sprawdzałem żarówką i przewodem i wygląda jak by nie było prądu w akumulatorach.O co chodzi? Quote
DuzyGrzegorz Posted September 17, 2018 Report Posted September 17, 2018 A ustaliłeś Kolego jaka była przyczyna wymiany starych akumulatorów na nowe? Może przed wymianą nie usunąłeś tej przyczyny? Pozdrawiam! Quote
greguar50 Posted September 17, 2018 Author Report Posted September 17, 2018 Odziedziczyłem ciągnik po dziadku i wiem że w ostatnich dwóch latach nie był prawie używany i akumulatory miały podobno ładnych parę lat.Przy klemach były trochę wybulone???? Quote
Vademecum Posted September 17, 2018 Report Posted September 17, 2018 odłącz je i naładuj prostownikiem na najmniejszym natężeniu, z 8 h. Potem podłącz sprawdzając czy na wyłączonej stacyjce niema poboru prądu, a jeszcze sprawdź czy są ładowane po uruchomieniu silnika. W dzisiejszych czsach trudno przepowiadać o akumulatorach bo jest masa szmelcu. Nie wykluczone że ich już nie wskszesisz Quote
DuzyGrzegorz Posted September 17, 2018 Report Posted September 17, 2018 Włącz w szereg ładowania żarówkę od świateł, np. 12 V 55 W. Jak żarówka będzie się już tylko żarzyć po ok. 20 godz. odłącz ją i dalej ładuj normalnie. Jeżeli masz prostownik mikroprocesorowy możesz mieć problem z wykryciem akumulatora, a taki prostownik nie ładuje jak nie wykryje akumulatora. Pozdrawiam! Quote
greguar50 Posted September 18, 2018 Author Report Posted September 18, 2018 Gdy odłączyłem klemy żarówka na samych akumulatorach świeci.U mnie jest to tak:do plus podłączony przewód od rozrusznika ,minus tego akumulatora połączony z plusem drugiego a minus drugiego przewodem z masą-czy to jest ok??????Cz jeśli dobrze rozumiem prostownik wpinam plus do pierwszego a minus do drugiego akumulatora????? Quote
Vademecum Posted September 18, 2018 Report Posted September 18, 2018 akumulatory masz dobrze podłączone, ale dobrze by było na minusie zamontować wyłącznik masy. Również prawidłowo chcesz podłączyć prostownik. Dwa akumulatory 6 Volt podłączone szeregowo traktujesz jak jeden 12 volt. i zawsze podłączasz - do - a + do + Quote
ali Posted December 15, 2018 Report Posted December 15, 2018 Muszę zmienić w c330 koło talerzowe z wałkiem, jakiego producenta wziąć bo rozrzut cenowy ogromny a czorte wie jak z jakością,puściła nakrętka na róźnicowym i ogryzło mi zęby na wałku Quote
Robert ;-) Posted December 15, 2018 Report Posted December 15, 2018 Wziął bym z półki 7 jakby było od 1do 10 ,tanie mięso psy jedzą a znowu max drogie płacisz niby za firmę a nie do końca za jakość towaru Quote
ali Posted December 15, 2018 Report Posted December 15, 2018 Wziołem skrop+l moźe będzie ok, wszystkie łoźyska do mostu, uszczelki i inne duperele i tysiąc poszedł,trzeba jeszcze olej i w środę roboty dołoźyć Quote
grzepaku1 Posted December 15, 2018 Report Posted December 15, 2018 Orginalnie w C-330 akumulatory były podłączone plusem na masę (przynajmniej w tych starszych) ale to zależy czy masz alternator czy prądnicę i jakiego typu Quote
Vademecum Posted December 15, 2018 Report Posted December 15, 2018 też pamietam że warszawa czy żuk miał + na mase ale podobno wtedy zżerała auto korozja a dla instalacji elektrycznej jest lepszy + na mase, przynajmniej wtedy tak twierdzili mechanicy. Quote
Vademecum Posted December 15, 2018 Report Posted December 15, 2018 kolego ali, ciesz sie że masz ursusa i tylko tysiąc, w zachodnich taka naprawa to kilka tysi Quote
ali Posted December 15, 2018 Report Posted December 15, 2018 Mało ziemi to i zachód nie potrzebny Quote
ali Posted December 15, 2018 Report Posted December 15, 2018 Macie pomysł jak czym wypłukać osad w skrzyni i hydraulice, jest sporo opiłków a nie chce mi się jej wyciągać, tylny most wyciągnęła pod karchera Quote
Vademecum Posted December 15, 2018 Report Posted December 15, 2018 nie wypłukasz, możesz próbowac paliwem, coś wyjdzie zawsze. Quote
ali Posted December 15, 2018 Report Posted December 15, 2018 może ze dwa trzy razy jakiegoś mixa ropa i olej , pojeżdzić trochę i spuszczać Quote
Wyrolowani Posted January 17, 2019 Report Posted January 17, 2019 czy jest wśród panów mechanik ? bo mam pytanie odnośnie ciągnika Quote
ali Posted January 17, 2019 Report Posted January 17, 2019 każdy rolnik ma w sobie trochę z mechanika, pytaj konkretnie o co chodzi Robert ;-) 1 Quote
Vademecum Posted January 17, 2019 Report Posted January 17, 2019 jakby nie mechanik to by z torbami poszedł, pytanie tylko czy zna określony model, marke Robert ;-) 1 Quote
Wyrolowani Posted January 17, 2019 Report Posted January 17, 2019 no dobra ;mam taki problem zapalam ciągnik ,przejeżdżam pewną odległość i go wygaszam i słychać przy gaszeniu bulgotanie co to może być ? Quote
Wyrolowani Posted January 17, 2019 Report Posted January 17, 2019 ZABLOKOWAŁA MI SIĘ KLAWIATURA ODNOŚNIE CIĄGNIKA ; NIE JEST ON STARY Z 2008R to jest ciągnik bardzo podobny do 330 tylko troszeczkę unowocześniony ma np.wspomaganie jeżeli ktoś może mi pomóc skorzystam Quote
Vademecum Posted January 17, 2019 Report Posted January 17, 2019 musisz stwierdzić gdzie to bulgotanie ? a może słychać jak coś się leje ? podstawa to sprawdż płyny technologiczne, czy czegoś nie ubywa albo przybywa. Ja akurat nie miałem 30-stki. Quote
DuzyGrzegorz Posted January 17, 2019 Report Posted January 17, 2019 Mechanikiem nie jestem i o mechanice pojęcia nie mam. C-330 też nigdy nie miałem ale sprawdź poziom płynu chłodniczego. Dolej do pełna płynu i uruchom silnik. Zdejmij korek i zobacz czy przypadkiem nie leci z chłodnicy powietrze/spaliny (bąbelki gazu wydobywające się z chłodnicy). Takie objawy świadczą że uszczelka pod głowicą najprawdopodobniej została wydmuchana. Sprawdź czy nie podnosi się poziom oleju. Pozdrawiam! Quote
Wyrolowani Posted January 17, 2019 Report Posted January 17, 2019 zapytam się was o jeszcze jedno czy zdarzyło się wam żeby filtry paliwa rozkleiły się wewnątrz kubków w których są umieszczone i czy pod wpływem ropy mogą przybrać kolor czarny i jak długo musiały by być nie wymieniane aby do takiego stanu je doprowadzić postaram się sprawdzić ktoś sugerował mi kłopoty z uszczelką pod głowicą ale nie wiem Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.