Jawilak Posted October 13, 2018 Report Posted October 13, 2018 Tak się zastanawiam jak to jest z przepisami odnośnie masy w transporcie rolniczym po normalnych drogach (asfaltowych).Mianowicie cały zestaw Tira z załadunkiem może ważyć 40 ton. Teraz weźmy tak:Beczka 30 000 l waga 8 tonWoda waga 30 tonCiągnik waga 12 ton Daje nam to 50 ton. Beczka oczywiście 3 osiowa. Może ktoś wyjaśnić jak wyglądają przepisy w transporcie rolniczym. Quote
Vademecum Posted October 13, 2018 Report Posted October 13, 2018 nie wiem jak jest w przepisach ale beczka może być wyprodukowana np. w niemczech gdzie są inne przepisy. Z ciągnikami wiem że na niemcy są 50km/h a w naszym kraju dozwolone jest 40km/h więc ten sam ciągnik kupiony w Pl jest zablokowany do 40km/h i jeśli kupisz ciągnik z rynku niemieckiego i pojedziesz nim w Pl 50km/h to złamiesz prawo. Można sie domyślać że tak samo jest z tonażem.Ciekawe jakby krokodyle (zieloni z itd) nakazali ulać z 10 000 l gnojowicy.... Quote
DuzyGrzegorz Posted October 13, 2018 Report Posted October 13, 2018 U nas w Polsce prędkość maksymalna dla ciągnika rolniczego, również z przyczepą wynosi 30 km/h!Zgodnie z § 3 ustęp 12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków na oś lub osie i masy przypadającej na urządzenie sprzęgające.Kolega wylicza masę zespołu pojazdów wg § 3 ustęp 1 tego rozporządzenia, a z tego przepisu są wyłączone ciągniki rolnicze. Warto znać takie przepisy, zwłaszcza że określają zakres posiadanego prawa jazdy, aby nie mieć "przygód" na drodze. Pozdrawiam! Quote
henryk Posted October 19, 2018 Report Posted October 19, 2018 W takim razie zastanawiam się jak to się ma do tych ciągników które jadą z przyczepą ok.50/h,takich ciągników w naszym kraju jest coraz więcej,pozdrawiam. Quote
DuzyGrzegorz Posted October 20, 2018 Report Posted October 20, 2018 Dostrzegasz Kolego traktory które jeżdżą ok. 50 km/h a inni użytkownicy dróg też przekraczają dopuszczalną prędkość, i to o znacznie większą wartość niż 20 km/h.Co to jest ciągnik rolniczy określa ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. W art. 2 pkt 44 w/wym. ustawa określa że ciągnik rolniczy to pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości nie mniejszej niż 6 km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych.Przecież 50 km/h to więcej niż ustawowe 6 km/h więc nie rozumiem Twojego Kolego zarzutu.Zwróć Kolego uwagę że dyrektywy Rady 92/6/EWG z dnia 10 lutego 1992 r. w sprawie montowania i zastosowania urządzeń ograniczenia prędkości w niektórych kategoriach pojazdów silnikowych we Wspólnocie nie dotyczy ciągników rolniczych.W kategoriach homologacyjnych jest pięć głównych kategorii ciągników rolniczych. W czterech pierwszych z nich jest wymóg aby prędkość konstrukcyjna wynosiła nie więcej niż 40 km/h. W kategorii T5 jest wprost wymóg aby prędkość konstrukcyjna była wyższa niż 40 km/h.Pozdrawiam! Quote
henryk Posted October 21, 2018 Report Posted October 21, 2018 Z całym szacunkiem ,ale ja tylko zastanawiałem się nad Twoim komentarzem z 13 października,a ja w ogóle nie protestuję,stwierdzam tylko fakt,mnie nie grozi przekroczenie prędkości 360-ką,chyba że samochodem,czytając post z wczoraj zastanawiam się czy teraz mogą jeździć do 30 czy powyżej tzn do 50 km./godz.,bo to że są takie ciągniki rolnicze nie ulega wątpliwości,pozdrawiam. Quote
DuzyGrzegorz Posted October 22, 2018 Report Posted October 22, 2018 Może jestem przewrażliwiony, ale zawsze winien chłop ze wsi. Co do c-360 i podobnych moim zdaniem powinny być traktowane jako maszyny samobieżne. Właśnie ze względu na prędkość konstrukcyjną 25 km/h. Nie podlegałby przeglądom i OC gospodarstwa. Może napiszemy razem petycję w tej sprawie? Proszę o Wasze poglądy w tej sprawie. Pozdrawiam! henryk 1 Quote
Vademecum Posted October 22, 2018 Report Posted October 22, 2018 no chodźby ze względu na koszty dla nas rolników, i praktycznościJa nie robie przeglądów ciągnikom z uwagi na bliskość pól i możliwość dojechania w każde pole gruntem.Jestem za !!! Quote
ali Posted October 22, 2018 Report Posted October 22, 2018 przeglądy to kasa , a tych tzw, wolnobieżnych traktorków jest trochę w kraju, wątpię by ktoś to chciał rozpatrzyć wogóle Quote
henryk Posted October 23, 2018 Report Posted October 23, 2018 jestem całkowicie za,chociaż przeglądy robię rzadko ale pomysł zasługuje na uwagę,może nowe samorządy się tym zajmą,pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted October 23, 2018 Report Posted October 23, 2018 Ja teraz mam dwa ciągniki to robię obum przeglądy ,kiedyś to i kilka lat nie było przeglądu , Ale jeździ się po drogach to dla własnego spokoju się robi ,jeśli były by przepisy aby przeglądy i oc nie były konieczne jestem Za Quote
ali Posted October 23, 2018 Report Posted October 23, 2018 Robert ;-) masz rację , ale gdyby ciągniki były podciągnięte pod OC gospodarstwa to pewnie stawki w górę, tyle że był by jeden dokument , i mniej do zapamiętania kiedy co opłacamy Quote
Robert ;-) Posted October 23, 2018 Report Posted October 23, 2018 A to wiadomo że mieli by okazje podnieść,za oc mam po 60pare zl droższy jest przegląd ale tu choc wiem że sprzet sprawny Quote
Vademecum Posted October 23, 2018 Report Posted October 23, 2018 o.c. to nie duży koszt. ale wolnobieżne są dobrowolne i nie trzeba kontynuować.Ogólnie pomysł jest genialny i warto go forsować. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.